Re: Lagom P80

21
Ik moet zeggen dat ik al een tijdje erover denk om maar gewoon voor deze p80 te gaan.

De bookoo 80 is misschien nog ook een alternatief maar dat gaat nog heel veel maanden duren voor het geleverd word en laatst bij de eerste ronde pre-order voor februari levering was de hele voorraad binnen 3 minuten uitverkocht :shock:
You can't buy experience

22
Hk87 schreef:Ik moet zeggen dat ik al een tijdje erover denk om maar gewoon voor deze p80 te gaan.

De bookoo 80 is misschien nog ook een alternatief maar dat gaat nog heel veel maanden duren voor het geleverd word en laatst bij de eerste ronde pre-order voor februari levering was de hele voorraad binnen 3 minuten uitverkocht :shock:
Weet je het echt zeker?
Afbeelding
Lelit Bianca V1 - Niche zero - ROK Espresso maker

23
Rosanne schreef: zo 02 nov 2025, 16:09
Hk87 schreef:Ik moet zeggen dat ik al een tijdje erover denk om maar gewoon voor deze p80 te gaan.

Weet je het echt zeker?
Afbeelding
De p80? Nee niet zeker.

Ik denk ook nog als alternatief aan een flat Max of MC6 :oops:
You can't buy experience

24
Zulke apparatuur koop je maar 1x in je leven! Een voormalig lid van het forum, ene Erik zei dat altijd: "nu ben ik voor de rest van mijn leven voorzien", totdat er een nieuw model uitkwam en zo geschiedde.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

25
Hk87 schreef:
HerbJ schreef: vr 31 okt 2025, 21:50 De 1e testen zijn al zeer positief:-)

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Welke Maler heb je nog meer ernaast? Of had je voorheen?
Met welke bonen?
Begonnen met een Ascaso I-steel. In 2018 maar overgegaan naar de Ceado E37s, vind ik een hele fijne maler als er veel gemalen wordt en niemand aan de afstelknop komt en je zeker niet van bonen wisselt :-). Bonen. Had altijd Lavazza crema /Aroma. Die kostte jarenlang 8,50 -9.50 per kg hier.. laatst half jaar Illy classico. Totdat ik een single dose maler wilde. En eens “vers gebrande bonen” kocht.. tsja… nogal een verschil… Ik wilde de P64 bestellen maar niet leverbaar. Dus de Mazzer Philos besteld en nu een tijdje in gebruik. Bonen getest van de branders uit Den Haag en nu Ittervoort.. maar deze week is de P80 gekomen en moet zeggen wel een topmaler. Nu even testen welke bonen bij ons passen. Tendeer naar lichte/medium gebrand.

26
bobbee schreef: zo 02 nov 2025, 16:36 Zulke apparatuur koop je maar 1x in je leven! Een voormalig lid van het forum, ene Erik zei dat altijd: "nu ben ik voor de rest van mijn leven voorzien", totdat er een nieuw model uitkwam en zo geschiedde.
Afbeelding
Hoezo? Volgens mij heeft hij nog steeds die eg-1 V1, al tig jaren.

Of bedoel je de option-o daarnaast? Die snap ik ook nog wel hoor gezien hij zowel espresso als ook filter doet. Dan hoef je ook niet meer echt van schijven te wisselen. Gewoon eentje aan houden voor filterkoffie en ene espresso.
En zijn voorkeur is uitsluitend lichtere bonen dus hij zit wat dat betreft eigenlijk perfect waar hij wilt zijn denk ik.

Ik kan dat persoonlijk niet, alleen maar lichte bonen.
You can't buy experience

27
Ben je vergeten dat je zijn Strietman hebt overgenomen? De andere apparaten laat ik achterwegen die de revue zijn gepasseerd. Jullie begrijpen elkaar. Gewoon kopen die Lagom P80! Ik dacht je te helpen met de beslissing. Heel veel succes in ieder geval.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

28
HerbJ schreef: zo 02 nov 2025, 17:06
Hk87 schreef:
HerbJ schreef: vr 31 okt 2025, 21:50 De 1e testen zijn al zeer positief:-)

Welke Maler heb je nog meer ernaast? Of had je voorheen?
Met welke bonen?
Begonnen met een Ascaso I-steel. In 2018 maar overgegaan naar de Ceado E37s, vind ik een hele fijne maler als er veel gemalen wordt en niemand aan de afstelknop komt en je zeker niet van bonen wisselt :-). Bonen. Had altijd Lavazza crema /Aroma. Die kostte jarenlang 8,50 -9.50 per kg hier.. laatst half jaar Illy classico. Totdat ik een single dose maler wilde. En eens “vers gebrande bonen” kocht.. tsja… nogal een verschil… Ik wilde de P64 bestellen maar niet leverbaar. Dus de Mazzer Philos besteld en nu een tijdje in gebruik. Bonen getest van de branders uit Den Haag en nu Ittervoort.. maar deze week is de P80 gekomen en moet zeggen wel een topmaler. Nu even testen welke bonen bij ons passen. Tendeer naar lichte/medium gebrand.

Illy is dan weer wel echt heel donker. Als ik het zo lees zit je juist wat meer aan de donkere kant van het spectrum want wat versta jij verders als licht?

Ik vind het wel interessant opzich, dat zou dan betekenen dat de Mizen schijven uit de p80 het ook goed doen voor donkerder roast.
You can't buy experience

29
bobbee schreef: zo 02 nov 2025, 17:34 Ben je vergeten dat je zijn Strietman hebt overgenomen? De andere apparaten laat ik achterwegen die de revue zijn gepasseerd. Jullie begrijpen elkaar. Gewoon kopen die Lagom P80! Ik dacht je te helpen met de beslissing.
Afbeelding
Heel veel succes in ieder geval.
Afbeelding
Oh excuses, ik dacht dat we het enkel over malers hadden.

Ik ga zoiezo dingen kopen Bob, linksom of rechtsom 😄
De Casa is ook al verkocht en ik heb weer plek voor wat nieuws 😁
You can't buy experience