Waterreservoir Lelit Elizabeth

1
Vandaag bij bijvullen hiervan trof ik in foto geïllustreerde plastic buis en klein plastic gesloten stuk aan. Nooit eerder opgevallen maar enig idee of hier iets kapot is of dat deze gewoon in het water dienen te 'zwemmen'? Lijkt me zelf toch niet dat dit al die tijd hierin heeft gedreven zonder dat het mij opviel.. Hoor graag, alvast dank!

Re: Waterreservoir Lelit Elizabeth

2
Ik heb geen flauw idee maar ChatGPT denkt er dit over:
Dat witte blok is gewoon het waterreservoir (Lelit/Pavoni-type “PER ALIMENTI – Made in Italy”). Daar horen géén losse onderdelen in rond te drijven. Het is van zichzelf één holle bak zonder intern pijpwerk.

Die losse buis + het kleine dopje lijken niet op originele delen van dit reservoir, maar op:
• óf restanten van een (oude) inwendige waterfilter / cartridge,
• óf een stukje verpakkings-/vulmateriaal dat er ooit is ingegaan en pas nu opvalt.

Wat je zelf kunt checken:
1. Kijk langs alle randen/openingen van de tank:
nergens zie je een afgebroken busje, klikpunt of kraag waar die buis logisch in zou passen → dan is het geen onderdeel.
2. Werkt alles normaal?
• slang(tjes) naar de machine zitten waar ze horen,
• geen lekkage,
• low-water detectie (als je machine die heeft) doet het.

Dan is de conclusie heel simpel:
tank goed omspoelen, buis en dop weggooien, klaar.

Alleen als je duidelijk een afgebroken aansluiting ziet of de watertoevoer/low-water sensor raar doet, is er echt iets mis en kun je een nieuw reservoir overwegen. Maar op basis van deze foto: dit spul hoort er hoogstwaarschijnlijk niet in.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino