bobbee schreef:omeCoffee schreef:Ik zit ook een beetje te dubben. Heb een LR zonder digitale upgrade en zou best willen ombouwen naar een R24. Toen ik R net had vertoonde hij wat kuren: de pomp sloeg regelmatig niet aan als dat wel gewenst was.
Bobbee heeft toen meegedacht en stelde voor de pstat te vervangen. Dat leek inderdaad de oplossing tot het euvel toch niet verholpen bleek te zijn. Ik heb toen de pomp gedemonteerd en kwam erachter dat van de vier boutjes waarmee de twee delen van de pomp aan elkaar zitten, er 3 los zaten. En echt los! Na dit te hebben verholpen is de R storingvrij gebleven.
Mijn vertrouwen in de R en dan met name de pomp had wel een druk opgelopen maar naarmate de tijd verstrijkt wordt dat steeds minder. Toch zou ik die upgrade nog willen doen, vooral vanwege de pomp die veel stiller en naar ik begrijp ook veel betrouwbaarder zou zijn.
Maar ja, al die electronica, daar heeft Bobbee wel een punt. De R kan ik in de meeste gevallen wel zelf repareren. Bij de R24 is dat niet het geval denk ik.
Ah! Dat had ik niet meer meegekregen van je. Goed uitgedokterd!
Is toch prima nu dan als de koffie geweldig smaakt?! Zodra de pomp stuk gaat kun je de R24 kit aanschaffen of wederom de machine repareren toch? Sorry, ongevraagd antwoord.
Ach ja, zo is het. En de koffie IS geweldig. Het is misschien meer de kick van iets nieuws kopen of het sleutelen om iets te verbeteren of te repareren. Alleen koffie maken zonder ooit onder de motorkap te hoeven zijn lijkt me niks. Vandaag geholpen bij het uitvogelen van wat periodieke onderhoudswerkzaamheden aan de IMF. Dat gaf ook wel zo’n soort gevoel. Thanks Bobbee, voor het inzicht.
Londinium R x Mazzer Philos x I200D burrs x 233M burrs x Varia AKU mini x The Force Tamper