Welk water?

1
Hoewel ik relatief nieuw ben in het koffielandschap, heb ik al wel verschillende koffiebonen voor m'n V60 geprobeerd en geëxperimenteerd met diverse watertemperaturen, blooming, maalgraad etc. Vanaf dag 1 heb ik telkens Bar Le Duc water geprobeerd. De reden daarvoor is omdat ik een waterontharder heb en het kraanwater dus "een smaakje" heeft. Nu lees ik dat BLD eigenlijk verre van ideaal is (teveel Natrium). Overigens ben ik prima tevreden over de smaak, maar welk bron-/flessenwater zou ik nog eens kunnen proberen? Of gewoon m'n kraanwater i.c.m. met een Brita? Hoor graag.

Re: Welk water?

2
ErikVhn schreef:Hoewel ik relatief nieuw ben in het koffielandschap, heb ik al wel verschillende koffiebonen voor m'n V60 geprobeerd en geëxperimenteerd met diverse watertemperaturen, blooming, maalgraad etc. Vanaf dag 1 heb ik telkens Bar Le Duc water geprobeerd. De reden daarvoor is omdat ik een waterontharder heb en het kraanwater dus "een smaakje" heeft. Nu lees ik dat BLD eigenlijk verre van ideaal is (teveel Natrium). Overigens ben ik prima tevreden over de smaak, maar welk bron-/flessenwater zou ik nog eens kunnen proberen? Of gewoon m'n kraanwater i.c.m. met een Brita? Hoor graag.
Voor machines schijnt Volvic het beste ge werken, in NL. moeilijk te verkrijgen. Bij onze oosterburen volop verkrijgbaar in de grote supermarkten.

Afbeelding