Hallo allemaal!
Ik ben Tom uit het mooie Brabant. Sinds een jaar of 3 ben ik ook verslingerd aan de hobby van koffie, en dan met name espresso. Nadat ik al langer uitgekeken was op de koffie van mijn volautomaat, kreeg ik een bakje bij een kennis welke was gezet met een Sage Barista Express. Wat was dat een smaaksensatie - dat wilde ik ook! Inmiddels weet ik dat het nog veel beter kan, maar dus een jaar of 3 geleden begonnen met een eigen Sage machine. Van het een kwam het ander, en zo toch naar een losse machine en maler gegaan. Hierbij bleef de efficientie van een thermoblock mij erg intrigeren, waardoor mijn setup nu sinds kort uit een Quick Mill Pop tesamen met een Timemore 078s bestaat.
Ik blijf het een erg leuke hobby vinden en leer nog elke dag. Ik denk ook dat er nog een hoop extra uit mijn dagelijkse bakje te halen valt. Via een hoop gegoogle over koffie stuitte ik recent op dit forum en vond het erg leuk om jullie ervaringen en vragen te lezen. Dank jullie wel voor alle nuttige info die op dit forum te vinden is.
Tom
Re: Even voorstellen
2Welkom Tom, veel plezier hier.
Maar jouw verhaal vraagt om een paar foto's van je setup!
Maar jouw verhaal vraagt om een paar foto's van je setup!
Machine voor mijn vrouw: QuickMill 3000. Werkruimte: Rancilio Silvia PdG V2 en La Pavoni Europiccola.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
Molen: Mini Mazzer & Mazzer Major.
3Welkom op ons forum.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
4Dank voor het warme welkom Dirk Jan en bobbee!
Bijgaand een foto van de setup. Ik ben er erg blij mee.
Edit: het ledje van de PID vertekent een beetje op de foto. In het echt werkt die gelukkig prima!
Edit: het ledje van de PID vertekent een beetje op de foto. In het echt werkt die gelukkig prima!
5Wow Tom. Dat ziet er strak uit. Mooie set up hoor. Welkom op dit forum Zo te lezen hebben we allebei zo ongeveer dezelfde weg in "koffieland" doorlopen. Ik bereid mijn koffie (ook vooral espresso) al een kleine 25 jaar vanuit versgemalen bonen. Tot 1,5 jaar terug daarvoor een aantal achtereenvolgende volautomaten. En sindsdien halfautomaat. Dezelfde ervaring dat de koffie , zeker uit mijn laatste volautomaat (een Jura) best wel heel lekker was, maar die uit de halfautomaat toch nog veel en veel lekkerder. En notabene nog steeds met dezelfde bonen. Gr. RonNitrorcr schreef: wo 24 jun 2026, 17:02 Dank voor het warme welkom Dirk Jan en bobbee!
Edit: het ledje van de PID vertekent een beetje op de foto. In het echt werkt die gelukkig prima!![]()