Maalschijven voor m'n Mazzer SJ; Waar haal ik die?
Origineel en dus niet die grotere voor de Mazzer Mini (ook 64mm, maar wel anders iirc).
Iemand tips?
Re: Maalschijven voor m'n Mazzer SuperJolly
2Ik heb mijn Major schijven HIER vandaan gehaald. Hij kan vast ook SJ schijven leveren, is betrouwbaar en goedkoop, ook lid van HB.
En anders HIER ?
En anders HIER ?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
3er is zo'n duitse espressodoktor website oid, bluecold komt er altijd mee aanzetten 
4Bedankt!
ik zal ook ESW eens een telefoontje doen
ik zal ook ESW eens een telefoontje doen
Speedster | SuperJolly | et al.
5bij ESW zijn ze 35 euro ex, ik denk dat ik daar voor ga.
6Net besteld, eens kijken wat voor verschil zo'n nieuw setje gaat maken.
7Ha ha ja, waar zou je dan moeilijk over doen?
Ben wel benieuwd welk verschil je proeft, bij mij werd het maalsel luchtiger door nieuwe schijven. Die dingen schijnen ook te moeten "inlopen", maar dat heb ik nooit zo gemerkt.
Ben wel benieuwd welk verschil je proeft, bij mij werd het maalsel luchtiger door nieuwe schijven. Die dingen schijnen ook te moeten "inlopen", maar dat heb ik nooit zo gemerkt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
8Vandaag binnengekomen, erin geschroefd en getest. Maal-tijd voor is half zo kort nu. (ik giet altijd de benodigde hoeveelheid bonen in de hopperloze bovenkant, blindfilter als deksel, past precies)
Prachtige shots met de bodemloze filterdrager, geen channeling, alleen maar pracht. Ook zeker qua smaak.
Ik heb ook het idee dat de maler nu beter reageert op maalgraadaanpassingen, maar dit kan ook wishful thinking zijn.
Oordeel: zeker de investering waard.
edit: typo
Prachtige shots met de bodemloze filterdrager, geen channeling, alleen maar pracht. Ook zeker qua smaak.
Ik heb ook het idee dat de maler nu beter reageert op maalgraadaanpassingen, maar dit kan ook wishful thinking zijn.
Oordeel: zeker de investering waard.
edit: typo
9Volgens ESW zijn de schijven goed voor zeker 250 kg. Ik gebruik per week denk ik max 500 gr, dus ik hoef me over 10 jaar pas weer druk te maken over nieuwe 
10www.espressomaschinendoctor.de ?Hoenen schreef:er is zo'n duitse espressodoktor website oid, bluecold komt er altijd mee aanzetten
Ze hebben veel en alles staat op de website.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit