Re: Portafilter valt uit machine tijdens espresso zetten

11
mark_boelen schreef:
Spironski schreef:Ik kreeg vanmiddag nog het advies om het groepsrubber in te vetten, omdat 'ie dan langer soepel blijft. Gaat in tegen wat ik over rubber en vet weet...
Waar kreeg jij dit advies? ;)

Dat advies was eigenlijk voor vandaag 8-) < datum >
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

13
mark_boelen schreef:
Spironski schreef:Ik kreeg vanmiddag nog het advies om het groepsrubber in te vetten, omdat 'ie dan langer soepel blijft. Gaat in tegen wat ik over rubber en vet weet...
Waar kreeg jij dit advies? ;)
Ha ha, wat dacht je? En ik was er net alweer. Ik krijg het maar niet voor elkaar om een nieuw groepsrubber zo geplaatst te krijgen dat deze goed afsluit, het water stroom er volledig langs... :evil:

En vandaag is het 1 april, dus je zou kunnen denken.... (aangaande @3aans post).

Edit:
Het lijkt er nu trouwens op dat op het moment dat ik mijn groepsrubber vervang ook de OPV het begeeft, ik heb anders geen verklaring voor mijn (en OP's) probleem... Door de enorme druk die niet meer via de OPV wordt afgevoerd zou dan het water onder 15+ bar langs het rubber worden geperst .

Ja, sorry voor het hyjacken van de post... :oops: Het gaat tenminste wel over hetzelfde onderdeel...? :?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

15
Spironski schreef:Wellicht moet ik morgen dan toch maar eens met mijn machine bij Mark langskomen... ;)
Dat klinkt gezellig, als het 22 graden wordt is het toch rustig ;)
Maar even afwachten wat het weer gaat doen :) als het tegenvalt qua weer kan het ineens snoei druk worden en zal er weinig tijd voor uitgebreid kennismaken zijn ;)

Ik was vandaag nog heel even aan beide kanten van SL GR, rond een uur of 16:00 geloof ik.
Morgen is Jan, de man van de technische dienst, ook aanwezig, die vertelt je graag hoe en wat je moet doen :)

18
Spironski schreef:Toch te weinig frictie dus. Kan je gelukkig makkelijk oplossen. De Tauro al binnen?
Ja precies!

Het bizarre is dat ik helemaal niets hoor van de verkoper van de Taura op ebay.de Ik heb hem een berichtje gestuurd met de vraag wat de verzendkosten zijn, zodat ik kan betalen met paypal maar hoor helemaal niets van hem. Dit terwijl hij heel goede recensies krijgt. Snap er echt geen bal van :?

Daarnaast ben ik sowieso al 1 stuk ongeduld, dus had hem liever gisteren binnen dan vandaag. :)