Mazzer major of weer een Jolly

1
Ik ga switchen naar een doserless maler.Daar ik het geklapper zat ben komt er een electronic.
Zit nu te twijfelen tussen een Super Jolly electronic of een Major electronic.
Heb al een beetje gekeken op HB.
Heeft er hier iemand ervaring met beide machines?Ga ik verschil proeven tussen de twee molens?
K10 valt af daar de push me te duur is.Moet doserless worden.

Ik moet het PROEVEN.Is er geen smaakverschil te verwachten wordt het de Jolly .

Re: Mazzer major of weer een Jolly

2
Ik heb ervaring met beide, manueel. En ik vind dat er smaakverschil is, maar het is subtiel en het is duidelijk familie. Het maalsel van de Major is luchtiger en heeft minder klonten, wellicht dat mede daardoor de smaak van de koffie nèt weer even rijker en dieper wordt. En ook is de Major sneller.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Mazzer major of weer een Jolly

6
cremalover schreef:Heb jij ook een doserless?
:oops: Nee, ik heb de spullen liggen, maar ben nog niet aan de conversie toegekomen...

Ik dacht dat het je om de snelheid van malen ging, en dat is met een doser natuurlijk niet anders.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder