IMG_0350.JPG
Re: flowmeter???
26alles zit nu op zijn plek. en wonder boven wonder is alles goed. knoppen doen het ook weer normaal. water toevoer stopt ook zoals geprogrammeerd is. alleen zou ik toch graag willen weten wat die twee onderdelen met elkaar te maken hebben zodat ze dit probleem konden veroorzaken??????
27Precies weten doe ik het niet, maar die doseerknoppen communiceren met de flowmeter, dat is duidelijk. Als de flowmeter stuk is, weten de knoppen niet meer wat te doen, en gaat het mis.
Maar goed nieuws dat het weer werkt!
Maar goed nieuws dat het weer werkt!
Bezzera BZ07 PID, Rossi RR45
28dannyhanyan schreef:alles zit nu op zijn plek. en wonder boven wonder is alles goed. knoppen doen het ook weer normaal. water toevoer stopt ook zoals geprogrammeerd is. alleen zou ik toch graag willen weten wat die twee onderdelen met elkaar te maken hebben zodat ze dit probleem konden veroorzaken??????
Hai Danny,
Moet je voor de gein die oude flowmeter eens openmaken, vanaf de kant waar de stekkertjes zitten, de drie boutjes los en dan kan je het bovenkantje of makkelijk of door een licht tik lossen, dan zie je een radertje, daar zitten een aantal magneetjes op, die tellen de doorvoer hoeveelheid, bij sommige van die radertjes laten de magneetjes los en die verhinderen het draaien ervan, zodat je geen correcte meting kan krijgen of zelfs helemaal geen flow, ook moet je even goed kijken of er geen kalkdeeltjes het draaien bemoeilijkten, hier is een hint voor een eventuele volgende keer; het radertje is een los en vervangbaar onderdeel, op deze afbeelding is het nr. 617903 ( alleen als voorbeeld dienende )

IMG_0604 by randstad fotografica, on Flickr
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.