Compak Silencio

1
Heeft iemand ervaring met de Compak K6 of K8 Silencio? Zijn ze veel stiller dan de 'normale' versies? Kan eigenlijk maar weinig vinden erover! Staat ook geen volume/dB-info bij de specificaties van Compak zelf..

Reden is dat de SJ die ik heb zoveel herrie maakt, dat ik nog wel eens wakker wordt als m'n vader 's ochtends koffie zet.... (alle deuren uiteraard dicht)

Re: Compak Silencio

3
Heb je het al bij de fabriek zelf geprobeerd? Ik kan me trouwens van mijn eigen SJ niet herinneren dat deze zoveel lawaai maakte. Helpt een matje onder de maler wellicht? Of zou het een Pavlovreactie zijn: Steef slaapt- hoort dat (stilletjes) koffie wordt gemaakt- *PLONK*!, wordt wakker! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
SteefM schreef:Heeft iemand ervaring met de Compak K6 of K8 Silencio? Zijn ze veel stiller dan de 'normale' versies? Kan eigenlijk maar weinig vinden erover! Staat ook geen volume/dB-info bij de specificaties van Compak zelf..

Reden is dat de SJ die ik heb zoveel herrie maakt, dat ik nog wel eens wakker wordt als m'n vader 's ochtends koffie zet.... (alle deuren uiteraard dicht)
Geheim knopje erop maken zodat hij 's-morgens de molen niet kan gebruiken :arrow: :idea:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

5
Spironski schreef:Heb je het al bij de fabriek zelf geprobeerd? Ik kan me trouwens van mijn eigen SJ niet herinneren dat deze zoveel lawaai maakte. Helpt een matje onder de maler wellicht? Of zou het een Pavlovreactie zijn: Steef slaapt- hoort dat (stilletjes) koffie wordt gemaakt- *PLONK*!, wordt wakker! ;)
:lol: vandaar dat ik dan altijd kwijlend wakker wordt.

Het doordringende geluid is echt het malen van de bonen zelf; zonder bonen aanzetten is niet zo doordringend.

En eerlijk gezegd had ik er niet eens aan gedacht om ze gewoon te mailen.. Logisch natuurlijk :p

(en mn papa is veel technischer dan ik; dat knopje heeft ie al lang gevonden ;-) ).

6
ik zag op de beurs "beleef koffie en thee" vaak een Malkonig k30 staan. Deze zijn ook behoorlijk stil! Maal kwaliteit lijkt niet bijzonder.

Zelf heb ik een compak K6 die ik ook teveel herrie vind maken, het liefst hoor ik niets natuurlijk. Wel heb ik de machine volgepropt met glaswol en onder het kapje rond de maalschijven. Het scheelt wat, maar een malkoning is velemal stiller.

Ik ben dan ook wel benieuwd wat de geluidsreductie is bij die silenzio machines.
Ecm Technika III met rotatiepomp, Elgato Eve en E61 thermometer; Mahlkonig K30 Vario; OCD V2 WBC; EspressoGear Primo Tamper, Nuova point kopjes

7
Ronaldd schreef:ik zag op de beurs "beleef koffie en thee" vaak een Malkonig k30 staan. Deze zijn ook behoorlijk stil! Maal kwaliteit lijkt niet bijzonder.

Zelf heb ik een compak K6 die ik ook teveel herrie vind maken, het liefst hoor ik niets natuurlijk. Wel heb ik de machine volgepropt met glaswol en onder het kapje rond de maalschijven. Het scheelt wat, maar een malkoning is velemal stiller.

Ik ben dan ook wel benieuwd wat de geluidsreductie is bij die silenzio machines.
Zo'n K30 kost ook een beetje meer dan 1500 ofzo, mag die dan stil en snel zijn?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

8
@3aan schreef:Zo'n K30 kost ook een beetje meer dan 1500 ofzo, mag die dan stil en snel zijn?
Ik las dat het maalsel van de K30 veel klonterd. Daarnaast zou de machine te vergelijken zijn met een SJ. Dus de K30 lijkt mij niet de beste investering.

Btw, een SJ en Compak k6 zitten op dezelfde hoogte toch?
Ecm Technika III met rotatiepomp, Elgato Eve en E61 thermometer; Mahlkonig K30 Vario; OCD V2 WBC; EspressoGear Primo Tamper, Nuova point kopjes

9
Ronaldd schreef: Ik las dat het maalsel van de K30 veel klonterd.
In dit licht wil ik zo volgaarne weten welke machine nu NIET klonterT?
Doserless of niet?
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.