Re: Op zoek naar andere maler: Rancilio Rocky?

21
Wimula schreef:
Spironski schreef:Inderdaad zal de verbetering niet zo groot zijn. Ik zou toch wat ambitieuzer zijn...
Dit lijkt me wel wat:

http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n ... 75-20871-0
Meteen kopen èn ophalen! Dat is een zeer lage prijs voor een beer van een maler, zo'n beetje een standaard in maler-land. Die dingen gaan normaal voor €100 méér en er zullen veel kapers op de kust zijn.

Dat rvs schaaltje is handig en kost normaal ook al iets van €25, en dat dekseltje kan je bestellen voor €10.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Op zoek naar andere maler

22
snuuf schreef:Gezien ja. Had ik er de ruimte voor dan was ik nu onderweg naar Gelderlsnd. Las ik niet dat jij je maler al na 2 weken de deur uitgedaan hebt vanwege de grootte?
Ik deed mijn K3 Touch weg wegens de enorme klonten EN de grootte. Maar een SJ heeft wel 64 mm schijven!
Ruimte hebben we allemaal genoeg toch. Of we het willen is wat anders :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

Re: Op zoek naar andere maler: Rancilio Rocky?

23
Spironski schreef:
Wimula schreef:
Spironski schreef:Inderdaad zal de verbetering niet zo groot zijn. Ik zou toch wat ambitieuzer zijn...
Dit lijkt me wel wat:

http://witgoed-apparatuur.marktplaats.n ... 75-20871-0
Meteen kopen èn ophalen! Dat is een zeer lage prijs voor een beer van een maler, zo'n beetje een standaard in maler-land. Die dingen gaan normaal voor €100 méér en er zullen veel kapers op de kust zijn.

Dat rvs schaaltje is handig en kost normaal ook al iets van €25, en dat dekseltje kan je bestellen voor €10.
Je bedoelt 1000?
Rancilio Silvia + Auber Pid | Mazzer Mini | Demoka M203

25
Nieuw kosten ze rond de €600 (in Duitsland iets goedkoper). Maar ik zie ze 2-de hands meestal rond de €200-€225 weg gaan. Met nagenoeg nieuwe maalschijven is €125 dan een koopje, in mijn ogen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

27
snuuf schreef:Je hebt maar gelijk geboden? Ik twijfel over de grootte, maar ik ben misschien ook wel geinteresseerd.

Ik mailde de verkoper die net reageerde. Er zijn 2 zwarte en 2 zilveren en het betreft de KC-600.

Hij schrijft o.a.:" Het is inderdaad de molen van Heycafe.
Ik wil voor deze molens € 450,-- hebben.
Het zijn inderdaad top molens voor een zeer scherpe prijs, incl schoonmaak set en tekening voor het bestellen van onderdelen als dit ooit nodig mocht zijn."

Tja, nu ga ik wel heel erg twijfelen!! Een Vario Home of deze???

Goeie raad is duur :-)
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.

28
Qua maalresultaat zullen al deze malers elkaar niet heel veel ontlopen. Met de Heycafe lijk je veel waar voor je geld te krijgen, maar ik weet verder niets over deze machine. Hoe ze zich zullen gedragen is nog een beetje onzeker. Over de Vario is genoegzaam bekend, lijkt me.
Blijft over de Super Jolly, is ook genoeg over bekend. Is allicht 2-de hands, maar kost dan ook een fractie van de anderen (nieuw). Ikzelf zou voor de SJ gaan en van de rest van dat geld een Genecafe kopen.

Edit: te laat: ik zie dat de SJ nu al op €175 staat!

29
Spironski schreef:Qua maalresultaat zullen al deze malers elkaar niet heel veel ontlopen. Met de Heycafe lijk je veel waar voor je geld te krijgen, maar ik weet verder niets over deze machine. Hoe ze zich zullen gedragen is nog een beetje onzeker. Over de Vario is genoegzaam bekend, lijkt me.
Blijft over de Super Jolly, is ook genoeg over bekend. Is allicht 2-de hands, maar kost dan ook een fractie van de anderen (nieuw). Ikzelf zou voor de SJ gaan en van de rest van dat geld een Genecafe kopen.

Edit: te laat: ik zie dat de SJ nu al op €175 staat!
Die Chinees lijkt aantrekkelijk, maar inderdaad er is weinig tot niks over bekend wat gebruiukservaringen betreft. Bovendien mis je garantie enz. enz.