Nou ja, dat hij niet zomaar iemand is.. Het blijft 1 persoon met 1 ervaring. Mogelijk is de ervaring van een ander weer anders. Daarnaast is het niet 100% duidelijk welke Isomac hij heeft getest, volgens mij de Gran Macinino, maar dat zegt hij zelf niet. Ook is het goed mogelijk dat er veranderingen zijn doorgevoerd in de malers van Isomac. Welk model en uit welk jaar het gesteste model komt is ook niet duidelijk.
Dan kan hij wel een bekend persoon zijn op koffie gebied, maar er schort nogal een en ander aan het geschreven stuk. Met het citaat wat hier alleen stond kon je sowieso vrij weinig. De toevoeging op dat forum zegt alweer een stuk meer.
Er blijven dus nog steeds veel vragen over, gebruikt Isomac in elke maler de zelfde schijven? Zijn die helemaal nooit veranderd in de jaren? etc etc.
Re: Isomac
12En dan nog is het makkelijker om het zekere voor het onzekere te nemen en een maler te fixen waarvan je weet dat die goed gaat zijn.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit
13Ik vind het nogal wat om alle personen met elkaar gelijk te stellen. Het is toch geen democratisch proces? *
De mening van een onervaren jandoedel die net zo'n machine heeft gekocht op een meningen-site, zegt mij niets. De mening van iemand die van koffie z'n beroep geeft gemaakt, daarover publiceert, al jaren bezig is met allerhande apparatuur en weet wat nodig is voor goede koffie, kortom een deskundige, zegt me wèl iets.
Hij geeft in zijn commentaar vind ik redelijk duidelijk aan wat hij gedaan (en gelaten) heeft. Hij heeft Isomac malers bekeken, en was niet onder de indruk. Hij geeft ook duidelijk aan waarom, hij onderbouwt het: "Notice that it has almost no twist, and six not five coarse channels. Moreover, it is made of polished base metal, not carbon steel, the motor is underpowered, and the burrs are poorly defined. In other words, it's a piece of junk."
Wat zegt het als iemand schrijft: "mijn koffie is lekker"? Eigenlijk nauwelijks iets anders dan dat hijzelf z'n koffie lekker vindt, toch? Het zegt niets over hoe die koffie zich verhoudt tot ander kopjes.
Iemand kan zeggen dat hij helemaal tevreden is over z'n maler omdat hij niet beter weet. Ga je daar op af, of luister je liever naar iemand die veel vergelijkingsmateriaal en ervaring heeft?
Bedenk je ook dat de meeste malerfabrikanten niet hun eigen schijven maken, die kopen ze in. Dus het is niet zo dat ze voortdurend werken aan het verbeteren van de schijven die ze gebruiken. Ze verzamelen her en der onderdelen en proppen dat tezamen in een doosje, zoiets.
*Overigens zie ik dat ook als de makke van democratie, die wordt meestal geleid door ongeïnformeerde onderbuikgevoelens.
De mening van een onervaren jandoedel die net zo'n machine heeft gekocht op een meningen-site, zegt mij niets. De mening van iemand die van koffie z'n beroep geeft gemaakt, daarover publiceert, al jaren bezig is met allerhande apparatuur en weet wat nodig is voor goede koffie, kortom een deskundige, zegt me wèl iets.
Hij geeft in zijn commentaar vind ik redelijk duidelijk aan wat hij gedaan (en gelaten) heeft. Hij heeft Isomac malers bekeken, en was niet onder de indruk. Hij geeft ook duidelijk aan waarom, hij onderbouwt het: "Notice that it has almost no twist, and six not five coarse channels. Moreover, it is made of polished base metal, not carbon steel, the motor is underpowered, and the burrs are poorly defined. In other words, it's a piece of junk."
Wat zegt het als iemand schrijft: "mijn koffie is lekker"? Eigenlijk nauwelijks iets anders dan dat hijzelf z'n koffie lekker vindt, toch? Het zegt niets over hoe die koffie zich verhoudt tot ander kopjes.
Iemand kan zeggen dat hij helemaal tevreden is over z'n maler omdat hij niet beter weet. Ga je daar op af, of luister je liever naar iemand die veel vergelijkingsmateriaal en ervaring heeft?
Bedenk je ook dat de meeste malerfabrikanten niet hun eigen schijven maken, die kopen ze in. Dus het is niet zo dat ze voortdurend werken aan het verbeteren van de schijven die ze gebruiken. Ze verzamelen her en der onderdelen en proppen dat tezamen in een doosje, zoiets.
*Overigens zie ik dat ook als de makke van democratie, die wordt meestal geleid door ongeïnformeerde onderbuikgevoelens.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
14Wat je zegt klopt ook wel, maar wat ik mis is welke maler(s)/type hij heeft bekeken.
Om nu te zeggen dat alle Isomac slecht zijn, vind ik kort door de bocht.
Maar om de quest te vervolgen, wat ik zo mooi vond is dat het een klein apparaatje is, er zijn erg veel molens ook heel erg groot. Het liefst blijf ik onder de 40cm hoogte. Wat zijn apparaatjes die wel eens voor weinig voorbij komen, niet te groot zijn en een redelijk tot goed maalsel geven?
Om nu te zeggen dat alle Isomac slecht zijn, vind ik kort door de bocht.
Maar om de quest te vervolgen, wat ik zo mooi vond is dat het een klein apparaatje is, er zijn erg veel molens ook heel erg groot. Het liefst blijf ik onder de 40cm hoogte. Wat zijn apparaatjes die wel eens voor weinig voorbij komen, niet te groot zijn en een redelijk tot goed maalsel geven?
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo
15Dat is met je volgende zin compleet in tegenspraak.hrichard schreef:Wat je zegt klopt ook wel
De deskundige zegt dat ze "een piece of junk" zijn. Als jij dat niet vindt mag dat. Ik hecht meerhrichard schreef: Om nu te zeggen dat alle Isomac slecht zijn, vind ik kort door de bocht.
waarde aan ervaring, oordeel en publicatie van Jim Schulman.
Laatst gewijzigd door Wimula op di 05 jul 2011, 15:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Gene Café, Mahlkönig Vario Home II, Rancilio Silvia + Auber PID, Fiorenzato T80, Kyocera CM-50-CF handmaler.
16Mijn horeca-beest-maler: 38 cm!Het liefst blijf ik onder de 40cm hoogte.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder
17Ik doelde op de mening van een expert tegenover een jandoedel.Wimula schreef:Dat is met je volgende zin compleet in tegenspraak.hrichard schreef:Wat je zegt klopt ook wel
De deskundige zegt dat ze "een piece of junk" zijn. Als jij dat niet vind mag dat. Ik hecht meerhrichard schreef: Om nu te zeggen dat alle Isomac slecht zijn, vind ik kort door de bocht.
waarde aan ervaring, oordeel en publicatie van Jim Schulman.
Ik zeg helemaal niet dat ik vind dat ze goed zijn. Het is een feit dat niet word verteld welke model(len) zijn getest. Bij de foto's staat ook geen model genoteerd. Het kan dus best dat een ander Isomac model of hetzelfde model van een ander jaartal, wel prima is. Hij zegt bijvoorbeeld 'as far as I could find out', maar dit zegt helemaal niets. Er word erg informatie gegeven. En alleen omdat deze meneer een naam heeft vind iedereen nu gelijk dat alle Isomac troep is? Dat vind ik wel erg bijzonder.
Voordat ik constateer dat iets inderdaad niet goed is, zoek ik altijd eerst verschillende bronnen. Afgaan op dit enige stukje tekst waarbij informatie mist is gewoon veel te karig om een goed oordeel te vellen. Als er bij stond 'dit en dit model heb ik getest' dan was het een heel ander verhaal, aangezien je er opzich vanuit mag gaan dat er bij de rest van hetzelfde model dezelfde inhoud zit.
Maar genoeg hierover
Rocket Cellini - Fiorenzato F64 Evo
18Eventjes: Isomac is als merk helemaal niet verkeerd, ze maken ook mooie spullen. Ik ken evenwel hun malers niet goed, maar volgens mij zitten ze daarmee meer in de "budget-hoek". Ik heb nog nooit een (licht) horecamodel van hen gezien, en dat zijn toch wel de malers die ik aanraad.
Mijn maler vermeld ik in mijn onderschrift: een Mazzer Major. Die 38 cm is zonder hopper, maar dat ding zou ik er überhaupt af halen, bij bijna elke maler. Die veroorzaakt in een thuis situatie meer ellende dan goeds.
Mijn maler vermeld ik in mijn onderschrift: een Mazzer Major. Die 38 cm is zonder hopper, maar dat ding zou ik er überhaupt af halen, bij bijna elke maler. Die veroorzaakt in een thuis situatie meer ellende dan goeds.
19Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
20Da lampekapke doet 't m he 
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje