Re: MC 90

21
Bluecold schreef:
Nauti schreef:
Bluecold schreef:Net zoals dat het larie is dat conische schijven alleen maar zuur laten proeven.
Als ik dat heb geschreven is dat inderdaad larie
Ik kan me niet herinneren dat jij dat geschreven hebt. Net zoals ik me niet kan herinneren geschreven te hebben dat platte schijven alleen naar speculaas en chocola smaken. Speculaas en chocola kan erg lekker zijn, maar altijd maar eenzelfde comfortblend gaat mij na een tijdje vervelen. Net als een rinse SO espresso na een tijdje.
Mooi, hebben we dat ook weer opgelost.
Is de 6th wave aan het voorbereiden

22
@3aan,

Heb in beide een marzocco VST filterbakje,enigste verschil is dat in de naked het bakje van 15Gr zit en in de dubbele uitloop 18Gr.
Maar in beide dezelfde hoeveelheid koffie,soort en maalgraad 15Gr.
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

23
Dat zegt genoeg, doe nu eens in allebei hetzelfde bakje je hebt namelijk boven de 1 meer ruimte boven de puck dan bij de ander, daar zal je het verschil in moeten zoeken, klinkt wellicht wat overdreven maar daarom is het ook zo moeilijk die godshot te vinden als je de verschillen in variabelen niet goed uitsluit ;)

Groet@3aan
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

25
Dat kun je lekker vinden of niet.Iedere discussie over welke smaak iemand prefereert is bij voorbaat zinloos.
Volgens mij is dat dus juist het enige waarover je zinnig kan praten ;) .

Verder lijkt het toch wel zo te zijn dat conische schijven de fruittonen wat benadrukken en platte schijven de chocolade. En meer ook niet, niets absoluuts of "alleen maar...". Voorkeuren daarin kunnen vervolgens liggen aan welke koffie wordt gebruikt, wat voor apparatuur erachter, en ook nog eens fysieke verschillen bij de proever, de één proeft nu eenmaal meer/minder zuur/chocolade dan de ander.

Fijn hè: verschillen? :D

En inderdaad kan dat verschil in filter al uitmaken hoe de koffie proeft, meer dan Naked of niet-Naked, volgens mij.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

26
Heb 'm alweer gemold,althans de schoepjes die onder de conische maalschijf zitten.
Die zijn van gietijzer,gietaluminium ?
Hoe ik die nou af heb gebroken?? ik denk met uitborstelen ofzo,heb er niks van gemerkt.
Fiorenzato Ducale 1 groeps & Gaggia Orione 1 groeps /\ Gene cafè /\ Faema MC90 /\ Aristarco Ema 75 /\ French press /\ Mokkapotje

28
Nee,als je kijkt op de 3de foto op de eerste pagina zie je ze nog,nu heb ik er maar 2 teruggevonden :roll: maar ze zijn alledrie afgebroken.

Afbeelding

Afbeelding

Je moet het motorhuis losmaken [4 moertjes ]om de onderste schijf eraf te halen.

Afbeelding

Afbeelding

Schijven zijn niet beschadigd.
Heb het onderdeel al gevonden;

http://www.espressomaschinendoctor.de/E ... 125f065700

29
Was jij nou diegene met de kromme tandenborstel?

Wellicht alleen de molen laten draaien met uitvegen?

Zo Ja, dan kon je er op wachten dat dit zou gebeuren, uitborstelen met stilstaand maalwerk evt even na draaien en dan de rest eruit wederom met stilstaand maalwerk.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.