Maler aanschaf dit weekend kiezen!

1
Hallo Medeforummers,

Ik wil dit weekend de knoop doorhakken welke molen ik aan moet schaffen. Na veel lezen kom tot de volgende selectie. De belangrijkste punten voor de aankoop zijn;

- Gemak
- Eenvoud
- Kwaliteit
- ook uitstraling :D

Mijn hotlist is momenteel:

Macap M4 stepless
Mazzer Mini
Compak K3 toch polish
(eventueel Eureka Mignon)

Kunnen jullie mij helpen om een defenitieve keuze te maken (icm met een Expobar Brewtus)

Mijn dank is groot!

Re: Maler aanschaf dit weekend kiezen!

2
Wat is je budget, en wil je per se eerstehands?

Qua gemak en eenvoud liggen ze volgens mij niet ver uit elkaar, behalve dat de Mazzer Mini een doser heeft (tenzij je de electronic neemt). Dat is iets (een heel klein beetje) minder 'gemak', maar wel beter voor je maalsel (klontjes vallen uit elkaar in de doser).

Re: Maler aanschaf dit weekend kiezen!

3
Als klontjes uit elkaar vallen in een doser, dan zullen het wel niet echt "klontjes" zijn, dus die doen ook geen kwaad in je PF, op het moment dat je er de hand draai veeg beweging over maakt, is er geen "klontje" meer te bekennen.
Het enige nadeel van een GOD zou je kunnen zoeken in het feit dat sommige koffiesoorten van nature er een grotere rommel van maken bij het direct malen dan andere soorten o.a. de Malabar die kan er wat van.

Geef mij maar een Grind On Demand !!

Laat je ook nog even demonstreren in de winkel waar je gaat kopen, kan dat niet?
Niet daar kopen, ook zal de maler daar misschien iets goedkoper zijn dan bij de wel demonstrerende concurrent, wellicht zal daar de service in het algemeen ook beter zijn! ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.