Re: ISOMAC ZAFFIRO vs VIBIEMME DOMOBAR vs BEZZERA BZ09

11
Spironski schreef:
BZ09 heeft een elektrische verwarmde zetgroep en die kan dus niet verkalken ;)
Kan je dit uitleggen? Ik neem aan dat je doelt op het ontbreken van de thermosifon in de E61? Maar dan nog gaat er wel water door de kop van de Bezzera (dus zal die op den duur toch verkalken) En ze hebben toch ook boilers die je zal moeten ontkalken...?

Overigens zou ik aan "ingebouwde anti-kalk" niet al teveel belang hechten.
Het is idd het ontbreken vd thermosifon dat er voor zorgt dat er minder kalk is (maar niet in de E61)
De E61 gaat sneller verkalken, daar deze, in tegenstelling tot die vd Bezzera,
wel wordt verwarmt door een thermosifon..
(volgens mij wist je dit wel en heb je jezelf 'versproken')
..toch gaat er idd minder water door de kop van de Bezzer dan door de E61 = minder kalk, niet?

ingebouwde anti-kalk is volgens mij toch handig; het is een 'brita-filter' in het reservoir = minder gezooi
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

12
Dan kun je volgens mij net zo goed zo'n filter in elke willekeurige machine hangen en deze elke 2 maanden even regeneren...bij mij werkte dit net zo goed als een brita. Met de befaamde stripjes getest en in biede gevallen (dus met brita en met dit filter) vergelijkbaar resultaat. Zou dit dus niet als pluspunt zien bij de aanschaf van een machine...

http://koffiewarenhuis.nl/product/22/15 ... niverseel/
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

13
klopt, en het zou stom zijn 'm daarom te kopen, maar het zit er toch maar in...

andere kleine voordelen zijn:
-een nieuwe, en zoals vele omschreven 'de opvolger' van de E61 groep
-push & go bediening
-groter water reservoir: 3l to 1,7l

ik zie bij de domobar geen voordelen to de bezzera, ook geen kleine..
Iemand wel?
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

14
Betrouwbaarheid, gedegen design, mooie afwerking, goede restwaarde?

Beide zijn prima, zou hierin gewoon je gevoel volgen. Met beide bega je absoluut geen miskoop en kun je vele jaren vooruit. De domobar heeft inmiddels al bewezen dat je er decennia mee kunt doen.

Misschien is de vraag al gesteld; maar heb je al nagedacht over de maler of is er al een maler van goede kwaliteit?
Expobar Brewtus III- Ponte Vecchio Lusso - Ponte Vecchio Export - Mahlkoning Vario - Demoka M203 - Six Cup Classic Series Chemex - Bialetti Moka Express 3 en 1-kops - Hario V60 Dripper - Hario Skerton

16
Kan je dit uitleggen? Ik neem aan dat je doelt op het ontbreken van de thermosifon in de E61?
Dat slaat natuurlijk nergens op, ik ontken er m'n eigen punt mee. Er had vanzelfsprekend moeten staan:
"[...] de thermosifon zoals in de E61".

Wat betreft de malers: die Quamar is helemaal niet zo verkeerd hoor! Ik zie niet in waarom de MiniE zoveel beter zou zijn, en in elk geval kost die nieuw een stuk méér. Die MXK is wèl weer een stuk beter, maar kost volgens mij nòg meer dan de MiniE.
Of wilde je zeggen dat je een mooie aanbieding voor die malers had, waardoor je ze voor de helft van de prijs kan krijgen? Zo ja: dan zou ik voor die MXK gaan. Anders gewoon de Quamar.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder