Re: nieuwe maler

2
Waarom voorkeur voor de mazzer mini boven de quamar?
Alvast veel plezier en dat schept weer wat ruimte op het aanrecht (vooral optisch, niet zo zeer effectief) voor...
;)
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

4
Ik snap er niets van, heb je dan een Major E die je voor maar één hoeveelheid kan instellen?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Spironski schreef:Ik snap er niets van, heb je dan een Major E die je voor maar één hoeveelheid kan instellen?
Zal wel voor de maalinstelling grover of fijner zijn, dat verschil heb je vaker met 1 en 2 cups, als je dan veel moet omstellen, moet je elke keer als je omgesteld hebt even doorblazen c.q. malen.

Crema weet toch niet wat die met z'n poen moet doen. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

6
Spironski schreef:Ik snap er niets van, heb je dan een Major E die je voor maar één hoeveelheid kan instellen?
Ik zet veel me mijn eenkops zeefje.Gaat perfect,
.
Maar in het weekend en ávonds gebruik ik de dubbel.En dan moet hij een mm grover op de mazzer schaal.Anders heb ik geen optimale uitloop. Blijft klooien.
Met een malertje erbij hoef ik dan minder te veranderen.Mini nog niet besteld.Overweeg ook nog een Macap M2 of M4D .Maar zeker ook de Bezzera Bb005 (conish :mrgreen: ) of een Mignon.
Uiteraard gaat de Major niet weg.

7
Uiteraard gaat de Major niet weg.
Oef, gelukkig! Je neemt gewoon twee "dedicated"malers... Ik dacht inderdaad dat je de Major weer ging inruilen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Spironski schreef:Je neemt gewoon twee "dedicated"malers..
dat lijkt mij idd ook het beste

en waarom hoor ik de naam 'anfim' zo weinig vallen?
(die bij ons in antwerpen in ELKE deftige koffiebar staan)
die malers zijn zo lekker..
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

9
Ik denk dat Anfim wat minder wordt genoemd omdat ze net wat minder bekend zijn. Ja, de Anfim Best en Haus komen wel eens voorbij, maar dat zijn dan weer niet erg aansprekende malers. En dan is daar ook altijd de verwarring met de ECM versies van die malers, wel/niet ietsje anders en in elk geval veel duurder.

Maar de Caimano en vooral de Super Caimano lijken uitstekende malers te zijn, die inderdaad meer aandacht verdienen.