Re: nieuwe maler

11
Maar die Macap is geen Anfim, natuurlijk..? Afgezien daarvan: ja, inderdaad komt die MXK goed uit de reviews, het is meen ik ook één van de goedkopere 63mm Conische malers.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

12
goedkoop?
*kuch* euhm.. ja.. alles is relatief natuurlijk :D
hij komt op een slordige 900 euro
(ik heb 'm kunnen kopen voor 350 euro:
1 jaar oud demo model (met garantie) uit de winkel)
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

13
En toch is dat dan een goedkope maler in z'n klasse (63mm conisch)! Dat van jou is meer een koopje. ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

14
Net weer een zeer matig dubbelshot getrokken.
Overweeg ook nog serieus een K10.
Maar die is best prijzig terwijl de MXK voor 749 te krijgen is.maar dan heb ik een conische erbij.Niet helemaal mijn ding maar misschien ga ik dat zuur nog eens waarderen. :mrgreen: :mrgreen:
Macap is wel een hok van een ding om te zien maar hij schijnt goed in mekaar te zitten.

15
ja, het is een zeer degelijke maler, maar niet de handigste...
van alle malers die ik nu al heb gezien, en dat zijn ze eigelijk practisch allemaal, blijf ik persoonlijk fan van 'anfim'..
Decent De1PRO, (modded) La pavoni Europiccola (post mil), DF64 (Lab Sweet burrs)

16
misterpieter schreef:ja, het is een zeer degelijke maler, maar niet de handigste...
van alle malers die ik nu al heb gezien, en dat zijn ze eigelijk practisch allemaal, blijf ik persoonlijk fan van 'anfim'..
Wat kost zo.n super Caimano ?
Kan er weinig over vinden.

19
Overweeg ook nog serieus een K10.
Maar die is best prijzig terwijl de MXK voor 749 te krijgen is.maar dan heb ik een conische erbij.
Maar de K10 was toch ook conisch?

En wat is eigenlijk het voordeel, behalve een betere doser, van de Super Caimano boven de Major? Deze laatste is ongeveer net zo duur, maar heeft zelfs nòg grotere maalschijven?