Wat is dit? / Tip voor ander forumlid?

1
zag toevallig een molen op Marktplaats staan, waarvan ik bang ben dat die toch vééél te groot zal zijn voor in ons keukentje :(
Het is helaas zo'n belabberde advertentie, staat geen merk of wat dan ook bij (http://link.marktplaats.nl/542294967). Afmeting schat ik dan maar in aan de hand van de foto.

Biedingen zijn inclusief een ouder model, en volgens advertentie slecht werkende, La Pavoni blijven steken op € 205,-.
Specificaties van de Pavoni staan er natuurlijk ook niet bij......

Wat zal het zijn?
En als het inderdaad een kolossaal apparaat is, dan ga ik er in elk geval niet op bieden.
Dan een leuke tip voor een ander forumlid? ;)
Bezzera BZ07de / Eureka Mignon

Re: Wat is dit? / Tip voor ander forumlid?

6
Had aan mijn hubbie beloofd om even de bonenmaler niet te vervangen, kan het helaas niet laten om toch goed te kijken wat er is...
Maar denk dat ik toch een voorkeur begin te ontwikkelen voor de varianten zonder doser.
Daar gaat toch maar oude koffie in zitten en heeft minder toegevoegde waarde als er niet de hele dag goed doorgedronken wordt.
Dan liever een exemplaar met een timer o.i.d., waarbij je kan instellen hoeveel maalsel er in je zeefje valt.

Ik zie wel mooie modificaties met lampekapjes (?), om van een tweedehands exemplaar met doser een model te fabriceren wat de koffie wel rechtstreeks in je zeefje stort :o
Bezzera BZ07de / Eureka Mignon

8
cremalover schreef:Doseerders zijn top.Een goed afgestelde of gemodificeerde klappert perfect schoon dus geen oud maalsel.En mooier maalsel i.e. geen klonters.
Dat perfect schoon is alleen datgene wat in de doser zit, datgene wat in en onderin de maalkamer achterblijft valt in ieder geval niet aan te ontkomen, dus zoveel schoner zal het niet worden, het zal om het even zijn.

Wat zijn klonters?

Klonters zijn harde stukken die in het maalsel achterblijven en niet goed samendrukbaar zijn, ik heb nog geen enkele maler gezien waar dit het geval bij zou zijn, althans met een normale koffie.

Er zijn wel van die vlokkerige dingen ik vergelijk ze maar met sneeuwvlokken en daar heb je met normaal tampen geen last van en zal ook geen invloed hebben op de te vormen puck.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

9
Nouja. 'sneeuwvlokjes' klinkt wat al te lieflijk. Zijn gewoon klontjes, en face it, daar kreeg mahlkonig wat kritiek op toen de k30 net op markt was. Dat hield op toen men erachter kwam dat het bij de k30 niet zoveel uitmaakte, maar een goedkopere doserless maler zoals de rocky sd heeft er kennelijk wel last van. Ik ben er wel van overtuigd dat klonten heel veel te maken heeft met maalkamergeometrie.

Klonten zouden erg zijn omdat de verdeling van fines en grotere delen in de klont anders is dan buiten de klont, waardoor je ongelijke extractie krijgt, platduwen is in geen geval problematisch.
Is je koffie te zuur?
Is je koffie te bitter?
Is je koffie te intens?
Snap je het allemaal niet meer?
Lees dit