Re: Elektra Microcasa a Leva, ongewild restauratieproject

21
Thomaserati schreef:
Joep schreef: Hij gaat contact opnemen met UPS om te kijken voor verzekering...
Die gaan het dan waarschijlijk gooien op eerder genoemde uitsluiting. Ik hoop echter dat ze wat coulanter zullen zijn omdat deze man er werkt. Had de verzekering overigens niet vooraf afgesloten moeten worden? Een afgebrand huis of gestolen auto is ook vrij lastig achteraf te verzekeren.
Ik bedoel ook dat hij gaat kijken of er verzekering zat op de zending, niet nu nog verzekeren uiteraard ;)
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

22
Als werknemer van zo'n bedrijf had hij moeten weten hoe je zoiets verpakt. Niet voor niets worden die dingen af fabriek meestal als dood-in-een-doos verpakt, met daartussen nog opvulspul. Als er duidelijk verkeerd met een pakket omgesprongen is, is volgens mij de vervoerder ook wel aansprakelijk. En zeg nu zelf: hoe hard moet je slaan/buigen/gooien voordat je zo'n boiler met aansluitingen zo verbogen krijgt? :shock:
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

23
gezien de drukmeter uitstak boven de boiler en aan die kant de bescherming 2 laagjes noppenfolie en wat pinda's was denk ik... vanaf 30 cm laten vallen op de zijkant ("even overeind zetten die doos...")
Er komt dan 10 kg op die drukmeter he? Is gewoon echt niet afdoende verpakt voor een val op 5 van de 6 kanten.
Pak maar eens een blok lood van 10 kg en laat die op de drukmeter vallen vanaf 30 cm. Dan buigt die verbinding wel denk ik hoor...

Peter van Kafko was erg behulpzaam. Omdat ik geen auto heb en ik niet even met de trein met de machine bij hem langs kan gaan bel ik hem dinsdag even en legt hij me uit hoe hij het terug zou buigen.
Kees van der Westen tamper - Izzo Alex Duetto - Mazzer Major - Bonavita Gooseneck - Aeropress - V60

24
Heb hem dit gemaild:

Ja, dat kun je wel zeggen, maar dan kun je hem net zo goed los in de doos gooien en vervolgens zeggen dat je gezegd hebt er niet aansprakelijk voor te zijn.
Nadat je dat zei heb ik gezegd dat ik dan wel 5 a 10 euro extra wilde betalen omdat ik dan wel zeker wilde zijn dat je hem goed zou inpakken.
Als jij dit vervolgens niet doet kun je je niet meer beroepen op dat je gezegd hebt niet aansprakelijk te zijn bij schade. Dan had je ook extra inpakmateriaal moeten kopen.
Voor 8 euro koop je namelijk 20 meter 50 cm breed noppenfolie bij de bouwmarkt. Daarmee was hij zeker veilig overgekomen, daar kun je de machine namelijk 25 keer mee omwikkelen ongeveer.

Je werkt bij UPS, dan weet je toch hoe vaak er schade aan zendingen is en hoe er met die dozen wordt omgegaan? Dan snap ik echt niet dat je hem op deze manier verpakt hebt.
Ook dat dunne stoompijpje dat 10cm uitsteekt naar de zijkant. Natuurlijk buigt die helemaal krom, daar is niet veel voor nodig met een machine van 10 kg die in de doos rondbeweegt....
En om de machine zat maar 1 a 2 laagjes noppenfolie. Dat doet natuurlijk ook precies niks.
Je ziet aan de drukmeter de klap die hij heeft gehad van boven waardoor de verbinding krom is (foto). Het zou me verbazen als de meter het nog doet, maar dat kan ik voorlopig niet testen omdat het glaasje eerst vervangen moet worden...

klik voor foto van drukmeter

25
Als dit gebeurd met een machine die je verkoopt, dan ga je zelf toch ook dood? Als je ook maar enigszins de waarde van zo'n toestel apprecieert. En dan heb ik het niet over geld. Het blijven trieste verhalen.
'uitzonderlijk goed inpakken' wordt nogal snel een stukje oude krant er rond (1 pagina) en een schoendoos.

Misschien had je het anders moeten bekijken: "Ik werk bij een pakjesdienst, dus ik gooi er ook mee. Maakt het mij wat uit."

Als zo'n doos door 30 handen moet en 2 geven er geen zier om, is dit het resultaat.

Sorry dat deze post je geen cm verder helpt. Ik denk dat ik zelf de volgende keer bij een aankoop ga stellen dat het niet inpakken van een machine zoals ik het wil, gelijk wordt gesteld met een volledige beschadiging van het toestel en dat de verkoop ontbonden wordt zonder terugzenden van het toestel, aangezien de waarde ervan 0€ is geworden. En er moet een fotodossier bij zijn van het inpakken, anders sta je sowieso nergens.

Op dat vlak lijken veel sites toch op cowboy-land.
www.trukaffe.com

27
Als ik een auto had was ik gaan rijden zeker.
Maar ik ben student en heb geen auto. Als je dan toch een tweedehands apparaat wil is verzenden toch vaak de enige optie.
Mijn eerste apparaat, een Elektra Mini Verticale, heb ik uit Duitsland toegezonden gekregem, no problem.
Toen voor een servicebeurt opgestuurd, er weer teruggestuurd gekregen. Allemaal zonder problemen. Zó moeilijk is het niet. Piepschuim om te zorgen dat hij klem ligt, en vele lagenbubbelplastic...

28
Hij doet het weer!

Nieuw peilglaasje en drukmeter besteld, koppelding rechtgebogen, alles eraan geschroefd en op hoop van zegen aangezet. Alles werkt perfect, en je ziet er niks meer van. Moet een stuk fijner malen dan voor mijn Duetto (balen, moet je heen en weer schroeven aan de mazzer), en ben nu lekker aan het spelen ermee.
Stoomkracht zat trouwens! Veel meer dan de Mini Verticale die ik eerst had, echt een wereld van verschil. Ook fijn dat je met een slag van 90 graden aan het kraantje meteen full power zit, en niet een knop drie rondjes hoeft te draaien.

Er is trouwens gewoon GEEN 49 mm messing of koperen tamper te vinden he? Of ik zoek niet goed.
Maar heb al een extra houten Elektra PF-handle besteld, en ga een stuk messing op 49 mm laten draaien, maak ik er zelf een mooie tamper van.

30
Omdat ik een zeikerd ben en het mooi vind dat de tamper bij de machine past.
daarom heb ik ook dat handvat gekocht als tamper grip. Nu iemand ff een messing schijf laten draaien en het handvat wat inkorten en ik heb een mooie bijpassende tamper.

Moet nog wel ff oefenen, want het lijkt nog nergens op :P

http://www.youtube.com/watch?v=GMTim1xLp0g