Re: De Bezzera fabrieken nader bekeken.
11Dan gaat Arie Boomsma schelden. Ohnee, die drinkt senseo, geen koffie 
Nee, hoeft niet. Meeste meermotorige vliegtuigen zijn ontworpen dat er 1 motor uit kan vallen. En als een motor stuk gaat moet dat kunnen zonder dat er shit naar buiten kan vliegen. En ja dat wordt getest. Hoe test je dat? Simpel, een explosieve lading aan een fanblad, vol gas geven en het ding af laten gaan. Schrijf je dan in 1 keer een Rolls Royce Trent 900 van 14 miljoen de stuk af? Ja.Spironski schreef:En als er in een vliegtuigmotor een schroefje los trilt heb je meteen 179 doden, terwijl als dit in je espresso apparaat gebeurt...., ehhh?
dat wist ik niet, ik ben ook alleen op de plaatjes afgegaan; heb je een bron voor het bovenstaande?
Bezzera is juist zèlf de fabrikant (geweest) voor anderen (zoals ECM). Lijkt me erg onlogisch als ze vervolgens hun eigen machines ook weer uitbesteden.
Ben je ooit wel eens bij andere industriele productiebedrijven binnengeweest? Bezzera ligt bij mij geheel in lijn der verwachtingen
Uiteraard is het op totale schaal niet te vergelijken. Daarom heb ik ook ingezoomd op een vergelijking tussen mijn werkplek en die van een collega.Vliegtuigdingen zijn duurder, dus als je opfuckt, dan is het veel duurder. Als je bij een espressomachine een stukkie staal scheefzaagt, dan pak je een nieuw plankje en heb je 5 minuten vertraging. Als je bij luchtvaartdingen opfuckt, dan moet je een dossier invullen hoe het kwam, want je hebt zojuist 10k euro verpest. Dus dan is het logisch dat het allemaal stukken nauwgezetter en verzorgder gaat.
Daarom was ik ook benieuwd hoe dat plaatje er bij een ieder uit ziet, zonder meteen in te haken op het hoe en waarom.Over het topic, ik denk echt wel dat veel mensen te veel beïnvloed worden door hoe een film
of foto eruit ziet, ipv objectief naar de inhoud te kijken.
Nou... van die andere productiebedrijven dus. Ik zie het probleem echt niet. De fabriek is redelijk gestructureerd, en ze maken best veel. Daarin zit ook het verschil met Rocket, wat ik ook echt niet veel netter eruit vind zien. Rocket filmpje was ook alleen verpakking.Pet Boon schreef:Ben je ooit wel eens bij andere industriele productiebedrijven binnengeweest? Bezzera ligt bij mij geheel in lijn der verwachtingenja, dat ben ik. Ik ben ook benieuwd waar die verwachtingen vandaan komen.
Nou... van die andere productiebedrijven dus. Ik zie het probleem echt niet. De fabriek is redelijk gestructureerd, en ze maken best veel. Daarin zit ook het verschil met Rocket, wat ik ook echt niet veel netter eruit vind zien. Rocket filmpje was ook alleen verpakking.
De Olympia fabriek zal het meer lijken op een cleanroom. Die machines kosten dan ook het drievoudige. Maar Bezzera is echt geen b-merk.
excuses zijn nergens voor nodig.Pet Boon schreef: Oooow mijn excuses bluecold, ik beschouw Bezzera absoluut niet als een B merk.
Ik had die "ranking" alleen maar overgenomen van een, dus 1 "barista home.com" forumlid die vond dat Bezzera blijkbaar voor hem moverde redenen daar thuishoorde.
Het gaf mij een goed gevoel dat je bij mijn machine niet echt van een inwendige kan spreken. Alles is louter functioneel en er zit geen behuizing omheen omdat dat simpelweg niet nodig is.Hoofddoel van mijn post is dat ik van jullie wil weten wat jullie een goed gevoel heeft gegeven bij het bekijken van het inwendige van een machine.
Pet Boon schreef:Jullie kennen vast wel de you tube filmpjes waarin een kijkje genomen wordt in de Bezzera fabriek.
Hoe komt dit alles bij jullie over.
Om eerlijk te zijn ben ik een beetje geschrokken van het ontzettend rommelige karakter.
Oogt het voor jullie ook zo onprofessioneel en chaotisch.
Ik kom uit de samenbouw in de luchtvaart dus dat is natuurlijk weer een ander uiterste, maar ik vind de werkplaats omstandigheden bij Bezerra beneden nivo.
Op een gegeven moment checkte ik de italiaanse site van Bezzera en de luchtfoto's van het fabrieks terrein laten een mooi gestructueerd terrein zien. Kijkend naar die foto;s en de filmpjes op you tube kom ik tot de conlusie of beter , heb ik het gevoel dat de schaal niet klopt.
Mijn gevolgttekking leidt tot de volgende stelling: de profi machines van Bezzera (2+ groeps) worden ergens anders gefabriceerd dan de consumer machines). Bezzera heeft de consumentenlijn uitbesteed aan een ander bedrijf die onder liscentie deze lijn mag samenstellen.
Ik wil geen mijzelf niet uitspreken over de kwaliteit van de Bezzera machines die kan prima in orde zijn.
het gaat mij om de werkplaats omstandigheden, en dat deze een negatieve invloed zou kunnen hebben.
Graag zou ik van jullie willen weten waar jullie Bezzera plaatsen in het totale aanbod van half auto HX machines. Lower-end, mid range, high end. Graag zou ik wat lijstjes willen zien die diverse machines in een soort ranking neerzet. Ik zou het willen beperken tot alleen de ingewanden van verschillende machines, dus kwaliteit van afzonderlijke componenten, plaatsing. afwerking , brackets, bedrading, koppelingen etc.
Groeten,