Het grote praat mij een nieuwe maler aan topic

1
Heren en Dames,

In navolging en als aanvulling op deze topic http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =12&t=3766 nu ook even een topic over een eventuele maler upgrade. In de betreffende topic wordt aangegeven dat de impact v.w.b. smaak van een maler veel groter is dan van een espresso machine daar wil ik met deze topic graag wat verder op in gaan.
Uitgangspunt is dat ik nu een Mahlkönig Vario heb, iets groter kan wel maar extreem veel groter niet, en ik wil geen doser. Over het algemeen doe ik aan single dosing.

Dus met bovenstaande in gedacht is de vraag of er een echt grote smaak upgrade te verkrijgen is door mijn maler te upgraden en aan wat voor soort malers dan gedacht moet worden.

Re: Het grote praat mij een nieuwe maler aan topic

2
Ja, na de boontjes heeft de maler de grootste invloed op de smaak van je koffie. De Vario is best goed, zeker voor z'n prijs, maar het kan wel beter. Helaas wordt het dan al snel ook veel groter en zwaarder.

Als het klein moet blijven en erg goed, komt dan toch dat speciale ding uit Amerika in beeld, hoe heet die ook al weer? Die van die aanloopproblemen had..... Even Googelen.....

Edit: ik bedoelde de Versalab!

En je kan natuurlijk ook de Pharos overwegen.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Volgens mij zijn die vreselijke wachttijden van de Versalab van een paar jaar geleden nu wel redelijk opgelost. Die problemen gingen niet eens zozeer over de maler zelf, eigenlijk.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
activ schreef:Heren en Dames,

In navolging en als aanvulling op deze topic http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtop ... =12&t=3766 nu ook even een topic over een eventuele maler upgrade. In de betreffende topic wordt aangegeven dat de impact v.w.b. smaak van een maler veel groter is dan van een espresso machine daar wil ik met deze topic graag wat verder op in gaan.
Uitgangspunt is dat ik nu een Mahlkönig Vario heb, iets groter kan wel maar extreem veel groter niet, en ik wil geen doser. Over het algemeen doe ik aan single dosing.

Dus met bovenstaande in gedacht is de vraag of er een echt grote smaak upgrade te verkrijgen is door mijn maler te upgraden en aan wat voor soort malers dan gedacht moet worden.
Ik wil je wel mijn Quamar M80E aanpraten.Ding is nieuw en mag je hebben voor 425 e .Verdien je 75 euro.Kun je koffie van kopen.Doe hem maar kopen.Ik raak het ding maar niet kwijt.Ligt een vloek op,