Schoonmaken koffiemolen

1
Onlangs een Obel Bregant van iemand gekregen. Ik ben nu deze molen aan het schoonmaken. Weet iemand hoe ik de onderste maalschijf het beste schoon krijg? Ik heb de bovenste schroef eraf, maar de schijf met schoepenrad, krijg ik er niet af. Ik neem aan dat deze nu "los" zit en met koffievet zit vast geplakt. Ik krijg er echter met een schroevendraaier geen beweging in. Iemand tips?

Afbeelding

Afbeelding
Expobar Brewtus IV, Eureka Zenith 65E, Fracino Retro Lever 2
Voor de beste koffielocaties: www.worldmapofcoffee.com, Mobiele koffiebar ZOespresZO

Re: Schoonmaken koffiemolen

2
Ik denk dat je een stapje te ver gaat met het schoepenrad los te maken, laat dat gewoon zitten en als je wijs bent bestel je eerst 2 nieuwe maalschijven want die andere schroef je er toch af, kan je ze net zo goed gelijk vervangen, iets van 30 euro zal het zijn en dan heb je eigenlijk daarna een "nieuwe" molen, ik neem aan dat je hem eerst getest hebt voordat je eraan begon te schroeven. ;)
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

3
Ik krijg het idee dat ik je vraag niet goed begrijp, maar ik zie toch duidelijk drie grote schroeven in die onderste schijf zitten? Als je die losschroeft til je gewoon die schijf eraf. Het schoepenrad blijft dan op de as zitten, maar je kan de zaak wel goed schoonmaken.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Dat zeg ik !! 8-)
Spironski schreef:Ik krijg het idee dat ik je vraag niet goed begrijp, maar ik zie toch duidelijk drie grote schroeven in die onderste schijf zitten? Als je die losschroeft til je gewoon die schijf eraf. Het schoepenrad blijft dan op de as zitten, maar je kan de zaak wel goed schoonmaken.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.