Gebruikerservaring Jura Ena Micro 1

1
Dag koffieleuten :lol:

Na een ontzettende miskoop ben ik op zoek naar een nieuwe espresso/koffiemachine. Aangezien ik de beschikking heb over een goede melkopschuimer en waterkoker ben ik uitgekomen op de Jura Ena Micro 1. Ik ben enorm gecharmeerd van deze machine. Ik vind alleen online, in de handleiding en video's niks over het uitnemen en schoonmaken van de zetgroep. Is dit bij Jura (of bij deze machine specifiek) niet nodig ? Zeker met het oog op hygiëne/schimmelvorming lijkt het me niet verkeerd dit zelf te kunnen ?

Verder ben ik op zoek naar algemene gebruikerservaringen van deze machine. Hoe bevalt hij jou en wat zou er wat jou betreft beter kunnen ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Re: Gebruikerservaring Jura Ena Micro 1

2
Ik kende 'm niet maar als ik naar het plaatje kijk dat ik via Google vind, vrees ik dat je weer een aardige miskoop tegemoet koerst... je zou hier eens goed kunnen rond lezen naar hoe anderen zijn begonnen. Dan leer je aardig wat bij en kun je verdere keuzes makkelijker maken.

Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

3
fransg schreef:Ik kende 'm niet maar als ik naar het plaatje kijk dat ik via Google vind, vrees ik dat je weer een aardige miskoop tegemoet koerst...
En dat op basis van een plaatje ? :lol: Jura is (in mijn beleving) toch wel een vooraanstaand merk ? Ik heb niet de ambitie om een volleerde barista te worden, maar ik kan een goede bak wel waarderen en heb daar wel wat voor over.

4
't Is in elk geval best een strakke machine om te zien. Maar het blijft een superautomaat :mrgreen: .

Je hebt denk ik wel gelijk over dat schoonmaken. Dat moet je natuurlijk ook gewoon met deze machine doen, maar voor zover ik heb begrepen kan je bij Jura's niet de zetgroep uitnemen en schoonmaken. Lijkt me dus een probleem.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
CarpSafari schreef:
Ik ben enorm gecharmeerd van deze machine.
Gebaseerd op ....?
Formaat, uitstraling, eenvoud in gebruik. In mijn beleving zijn er niet veel machines zonder stoompijp/opschuimer en andere poespas. Het is (voor de vuist weg) qua functie deze of de Melitta Caffeo Solo Espresso (niet gelet op de eurootjes :P )