2
door Erik82
Heb er bijna een jaar één gehad dus wel de nodige ervaring.
De maalgraad is wel in te stellen zonder het staafje maar je zult wel beide handen moeten gebruiken. Hij gaat namelijk behoorlijk zwaar door de veren maar is goed te doen. de verstelling zal tevens om millimeters gaan en dat is beter met twee handen te doen.
De Super Jolly heeft een behoorlijke afwijking in de doser en gooit veel maalsel richting de linkerkant. Zelf had ik altijd een bakje op de portafiltervork die precies tussen het gedeelte van de portafiltervork en de doser paste. Hierdoor heb je minder rommel want dat geeft de Super Jolly wel een beetje. Het RVS opvangbakje vangt maar een gedeelte op. Die had ik ook niet maar gezien de verspreiding van maalsel op het aanrechtblad gaat dat niet heel veel uitmaken als je alles in een bakje opvangt.
Voor wat betreft maalsel vond ik het een ideaal ding en is niet kapot te krijgen. Niet voor niets de benchmark onder de malers. En natuurlijk een kleine hopper van de Mini er op zetten of een tamper want die standaard hopper is echt enorm.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer