Re: gespot

271
Is niet veel geld voor een 'echte fibiemme' (grapje natuurlijk), maar dat zie je wel vaker bij afgedankte horecabakken (meergroepers). Thuis kan niemand het kwijt, in de horeca willen ze garantie, service e.d... en dit is het gevolg.

273
Dit is wel één van de nieuwere ECM Giotto's en van buiten ziet het er goed uit. Maar dat zegt nog niet zoveel over de staat waarin het ding van binnen verkeert.

ECM's worden duur verkocht, maar ik zou er persoonlijk toch niet zoveel meer dan €600 voor neer willen leggen, simpelweg omdat je voor minder (bijna) gelijkwaardige machines kan krijgen.

Die maler is best aardig, maar die zou je wel willen upgraden. Als het onderhoud goed is geweest zou ik €750 niet verkeerd vinden.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

274
NIET doen, die Must have machine was door de Funbieders opgedreven naar de 965 euro en dat was een gegeven waarde adverteerder nu wanhopig aan vastklampt, want bij zoveel bieders moet er toch wel iets van waarheid in schuilen?

Als aan die funbieders gegund wordt, dan laten ze of helemaal niet van zich horen of ze mailen nog terug dat ze wat anders gevonden hebben, andere aanbieders laten hun oor hangen aan de waargenomen biedingen op andere advertenties, veelal verziekt door die "not so funny's" en het vermogen om te relativeren is vaak niet het sterkste punt.

Ook een medelid heeft zich helaas iets teveel geld uit z'n zak laten kloppen en kon deze machine niet eens werkend zien of even open geschroefd aanschouwen deze is nu onderweg naar Peter of is daar reeds.
Ik gaf hem de link van MP, er was een "vraagprijs" van 200 er werd eigenlijk aan de late kant gebeld en toen was er al flink op geboden, iets van 400 op een 200 euro machine (waar de verkoper niets van / over wist te vertellen) dan bied de beste een bod van 600 telefonisch en ongezien, dat werd natuurlijk geaccepteerd, het stak me naderhand wel enigszins dat hij zei dat dit door ons advies kwam, maar wij hebben niet gezegd dat die als een razende Roeland mee moest doe aan die biedgekte, achteraf vond die het wel wat teveel en gaf toen als vergoelijking op dat de verkoper eigenlijk 800 wilde, ja ja.

Als het geld gaat branden. 8-)

Gewoon afwachten er komt heus wel eentje voorbij die voor een normale prijs weg mag.

En ga vooral op je eigen gevoel af.

Ik weet zeker dat ik die machine voor onder de 300 euro had opgehaald, ik had namelijk al contact gehad met de verkoper voordat ik de melding op het forum deed en de verkoper wist echt helemaal niet wat hij in handen had maar dan ook helemaal niks.
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

275
Je moet voor de gein eens kijken naar deze nieuwe machine, kost nog geen 1000 euro in Deutschland ebay

Afbeelding

Daten

Zweikreissystem Siebträgermaschine mit Brühgruppe E61 (aus Messing, verchromt)

Pumpendruck 15 bar (optimale Einstellung 9-9,5 bar)

Kupferkessel mit 1,8 L Fassungsvermögen
herausnehmbarer Wassertank für 3 L Fassungsvermögen

Leistung: 1,4 kW, 230V

Maße in mm: 370 x 360 x390 (B/T/H), 14 KG
840,- € Nettopreis = EX btw

lekkerbakkiekoffie schreef:even serieus, als je zoekende was naar je eerste hx wat ( en zou?) je dan bieden op die betreffende "must have giotto" met ascaso molen? nu heb ik wel zo'n vermoeden dat de meesten zeggen om te gaan voor een duurdere molen, maar die is evt nog wel te upgraden als het in 1 deal zou moeten.

277
Is een ander model, ik vind de Cuadra meer smoel dan de Dream hebben.

Afbeelding

Afbeelding

Bij Casa hebben ze de Cuadra ook als Chroombom ;)

Afbeelding

278
Maar dìt was de vraag: "even serieus, als je zoekende was naar je eerste hx wat ( en zou?) je dan bieden..." . Dus wat zou die Giotto dan wèl waard zijn?
Ook een medelid heeft zich helaas iets teveel geld uit z'n zak laten kloppen en kon deze machine niet eens werkend zien of even open geschroefd aanschouwen deze is nu onderweg naar Peter of is daar reeds.
Dat was inderdaad wel wat overhaast en ik zou zeker machines willen bekijken alvorens tot aankoop over te gaan. Maar in bovengenoemd geval zou het nog wel eens goed hebben kunnen uitpakken. Als het inderdaad een Giotto in nieuwstaat is, zoals Peter dacht, is €600 niet teveel. We lezen hopelijk binnenkort meer hierover.
...het stak me naderhand wel enigszins dat hij zei dat dit door ons advies kwam...
Ja, dat viel me ook op. We kunnen ons dus maar beter bewust zijn van de rol die we voor mensen kunnen vervullen, en voorzichtig en omslachtig zijn in de adviezen die we geven.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

280
Nu is dat testen of juist niet testen een beetje eigen verantwoording vind Ik zelf.. nu is het idd ook zo dat Ik er minder verstand van heb van zowel techniek als wat het waard is, en dat probeer Ik dan met hulp van jullie bij te spijkeren, en moet zeggen dat de info die Ik vind en vragen stel, goed en uitgebreid beantwoord worden! De mp gekte rondom bepaalde machines en aanbieders laat Ik lekker links liggen, maar je moet idd wel weten wat realistisch is. Nu is de giotto sowieso wat duurder, maar ook wat je ervoor krijgt is wellicht bij andere merken wat meer value for money. Voorkeur gaat wel uit naar e61 of semi e61 omdat onderhoud makkelijker te doen zou zijn,of iig verkrijgbaabrheid van onderdelen. Maarja misschien ook maar eens naar bezerra kijken, die schijnen qua temperatuur wel wat voordelen te bieden