Je kunt voor de major waarschijnlijk ook wel de hopper van de mini gebruiken, bij de super jolly kan dit. Dan heb je een hopper van 500gr ipv 1 of 1.5kg. Scheelt echt een hele hoop. Waarschijnlijk ga je uiteindelijk over op single-dosing en gebruik je een tamper ipv hopper. Anders wordt consistentie lastig en heb je veel meer retentie.
Voor wat betreft de grotere malers ben ik toch gevallen voor de HG One en heb ik mijn K30 verkocht. Voor die paar bakkies per dag thuis ga je veel profijt hebben van het weinige en makkelijke onderhoud en de extreem lage retentie. Hier kan geen horecamaler tegenop.Dat is in ieder geval mijn mening. Met de HG One ben ik waarschijnlijk sneller klaar met malen en doseren dan met de mini die ik nu te leen heb of mijn oude super jolly. Elke keer met een kwast door de doser en maalmond en de tweede keer de motor laten draaien om het laatste restje eruit te krijgen kost veel tijd.
Heb nu zelf een doser en grind on demand gehad. Voordeel van GOD is gemak en snelheid met nadeel retentie. Doser is trager maar minder retentie. Voor die paar bakkies per dag ga ik liever voor weinig retentie en vind ik een maler met hopper eigenlijk beter.
Re: nieuwe major
21Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60