Re: ideale cappuccino verhouding

4
bobbee schreef:
jan kees schreef:beste koffieleuten,

wat is jullie ideale melk/ espresso verhouding voor een cappuccino? hoeveelheden?
Dat bepaald jouw volautomaat toch voor je? :P
nee bob, dat doe ik zelf. je kunt alles instellen op zo'n ding, wist je dat niet?
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

7
Ik denk dat de meesten hier er niet zo mee bezig zijn wat de instellingen van om het even welke individuele Vol-automaat behelzen, daar heb je toch een handleiding bij bekomen? :?

jan kees schreef:
bobbee schreef:
jan kees schreef:beste koffieleuten,

wat is jullie ideale melk/ espresso verhouding voor een cappuccino? hoeveelheden?
Dat bepaald jouw volautomaat toch voor je? :P
nee bob, dat doe ik zelf. je kunt alles instellen op zo'n ding, wist je dat niet?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

9
[quote="@3aan"]Ik denk dat de meesten hier er niet zo mee bezig zijn wat de instellingen van om het even welke individuele Vol-automaat behelzen, daar heb je toch een handleiding bij bekomen? :?

je snapt het weer eens niet 8-) . Ten eerste staat de vraag niet onder 'volautomaten' maar onder koffietechnieken en ten tweede maakt iedereen zijn cappu weer anders, ongeacht instellingen, of handwerk. Hoe maken de semi en automaat gebruikers hun ideale cappu? snap je het nu wél? ouwe mopperkont.
Wil je een wijze raad..........koop een vol-automaat!

10
Ikzelf drink graag een cappu van een enkele-, maar ook wel een dubbele espresso in een 180ml kop. Dat zal dan ongeveer een verhouding van 1:3,5 tot 1:6 zijn. Ik kom in de horeca ook vaak koppen tegen van 240ml, waar dan een 30ml espresso in zit, is dus 1:8.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder