Re: onderdruk in watertank lijkt mij niet goed

15
Als ik het filmpje zie, zou ik veel minder koffie laten uitstromen. Dan maar minder lang wachten dan de 25 seconden.

Wat je zou kunnen doen is proeven:

12 kleine borrelglaasjes goed voorverwarmen

als je de uitstroom start, steeds heel kort, bijvoorbeeld een of twee seconde, een glaasje eronder houden dan het volgende, et cetera, zodat je een rijtje glaasjes hebt die je ook keurig op volgorde neerzet, zodat je daarna kan proeven wat de smaak is in de eerste seconde, en in de twaalfde seconde.

Vind je de twaalfde minder lekker, en eigenlijk vanaf de 8ste al niet meer super, dan zet je een keer 10-15 seconden een glaasje en de rest laat je weg. Kijken of je dat super vindt, zou best kunnen bijvoorbeeld.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

Re: onderdruk in watertank lijkt mij niet goed

17
4 spelden prikken in de hals van de waterkan is de oplossing.
Misschien hoort dit standaard van uit de fabriek maar was de chef prikker op maandag niet aanwezig. :D

Het probleem onderdruk is voorbij en de koffie is erg goed en lekker... vooral de Segundo van Brandmeesters. Ik ben inmiddels een meer dan tevreden Elcor One Pod gebruiker.
Ik vind het een goede espresso Pod machine en beter dan die ik inmiddels al gehad heb en/of mocht gebruiken. Zeker wat smaak betreft maar dat is uiteraard persoonlijk.

tnx voor het meedenken en de tips.