http://vimeo.com/63847742
Re: Conische maler
12Met een budget van 1300 gaan de Nino en de Versalab in ieder geval geen optie zijn tenzij je ze 2de-hands weet te regelen maar dan moet je toch wel een zekere mate van geluk hebben.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
13Klopt Erik maar volgens mij kan Alwin beter direct een Nino kopen dan is hij voorlopig weer even klaar. Dat scheelt weer veel ergernis en verkoop & koop.Erik82 schreef:Met een budget van 1300 gaan de Nino en de Versalab in ieder geval geen optie zijn
Ik meen dat een Nino te verkrijgen is voor een 1750,-- met wat onderhandelen. Wanneer Alwin toch geld gaat uitgeven.....
14Zondag ga ik de Versa weer ophalen na een grote verbouwing;
Andere meer stabielere as met hele kleine toleranties.
Een extra lager om het geheel met een zeer geringe tolerantie te laten draaien.
Een ander top trechter welke is aangepast aan 3 statische wipers in plaats van 1 wiper
Een andere roterende wiper die nu echt goed werkt, totaal geen retentie meer!!
Een extra spacer tussen de vlakke en de conische malers waardoor deze een beter vulling krijgt.
Op de nieuwe as is tevens een anti popcorn ring vervaardigd die verstelbaar is.
Als laatste en het zeer belangrijke deel is de totale uitlijning op 3 honderdste van een millimeter of beter.
Daar kunnen ze bij de Versalab in de States nog een dubbele punt (:) aan zuigen
Ook de benodigde onderdelen voor een 2e doseerschuif worden geleverd.
Als de molen hier weer staat worden de voorkantjes nieuw vervaardigd uit spiegelglans RVS en de onderzijde ook en een andere schakelaar iets mooier dan die zwarte die ik alleen op de tast kan vinden.
Op de 2e foto kan je goed zien de extensie die nodig is om het 2e lager te huisvesten, daar moest het bovendeel een aantal freesbewerkingen voor ondergaan om dat volledig op 1 lijn te krijgen.

Andere meer stabielere as met hele kleine toleranties.
Een extra lager om het geheel met een zeer geringe tolerantie te laten draaien.
Een ander top trechter welke is aangepast aan 3 statische wipers in plaats van 1 wiper
Een andere roterende wiper die nu echt goed werkt, totaal geen retentie meer!!
Een extra spacer tussen de vlakke en de conische malers waardoor deze een beter vulling krijgt.
Op de nieuwe as is tevens een anti popcorn ring vervaardigd die verstelbaar is.
Als laatste en het zeer belangrijke deel is de totale uitlijning op 3 honderdste van een millimeter of beter.
Daar kunnen ze bij de Versalab in de States nog een dubbele punt (:) aan zuigen
Ook de benodigde onderdelen voor een 2e doseerschuif worden geleverd.
Als de molen hier weer staat worden de voorkantjes nieuw vervaardigd uit spiegelglans RVS en de onderzijde ook en een andere schakelaar iets mooier dan die zwarte die ik alleen op de tast kan vinden.
Op de 2e foto kan je goed zien de extensie die nodig is om het 2e lager te huisvesten, daar moest het bovendeel een aantal freesbewerkingen voor ondergaan om dat volledig op 1 lijn te krijgen.

Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
15Hey Cremalover,
Wat is het inmiddels geworden?
Mede gezien je huidige sig: "Heeft zijn einddoel bereikt.Perfecte espresso .Altijd."?

Wat is het inmiddels geworden?
Mede gezien je huidige sig: "Heeft zijn einddoel bereikt.Perfecte espresso .Altijd."?
Behmor 1600+, Baratza Sette 270W, La San Marco SM95A, Faema MC90, La Pavoni Europiccola, mini Gaggia, Bezzera Magica, Bosch B30