Re: Stop eens een probe in uw puck

3
Als je probe bovenop de puck ligt, meet je de temp van het water voordat het op de puck komt, maar dat is mogelijk iets anders dan de temp in de puck zelf. Al boeit dat bijna niemand natuurlijk, zolang je probe maar niet het douche-scherm raakt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

5
grad schreef:Vind het prachtig Frans zoals jij met die probes aan het experimenteren bent.
Ik heb zin om binnenkort de Nespresso van m'n vriendin eens serieus in de probes te hangen, wordt vast lachen
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

7
De titel beloofde aanvankelijk dat dit een kinky horror verhaal zou worden. En bij het zien van de foto's werd dat eerlijk gezegd niet anders. Maar zo'n grafiek zette me weer met beide voeten op de grond :D .

Smakelijk verslag maar weer Dr. Fransenstein! Steek uw probe inderdaad ook eens in zo'n zielige Nespresso en Senseo?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

9
Geweldig. Dat wil ik ook op mijn glimmende machine uitproberen. Wat is dat blauwe spul waar je de boel mee afgedicht hebt? En wat is die contraptie die eronder hangt, is dat een soort fietsventiel? En dat thermokoppel is neem ik aan zo'n cheapo ding dat je bij de uitlezer krijgt?
VBM Domobar Super, Mazzer Pharos, Mahlkonig Guatemala, een boel filterspullen, en een Quest M3 die al lang ligt te wachten :)

10
Kabouter schreef:Geweldig. Dat wil ik ook op mijn glimmende machine uitproberen.
Doen! Sommige mensen beweren van alles over hun machine, maar je ziet hoogst zelden dat iemand het echt documenteert en dan blijft het toch een beetje een verhaal van sportvissers die een kanjer vingen maar dat net niet op de foto kregen.
Kabouter schreef:Wat is dat blauwe spul waar je de boel mee afgedicht hebt?
Loxeal. Dat wordt geleverd in allerlei soorten. Deze is eigenlijk bedoeld voor in schroefdraad/koppeling maar voldoet toch wel in dit geval, voorlopig.
Kabouter schreef:En wat is die contraptie die eronder hangt, is dat een soort fietsventiel?
Een combinatie van een smalle buis met schroefdraad en moeren zodat deze kan worden vastgezet in een gat in het filterbakje. Er kan ook een siliconen slangetje over de probe-draad worden vastgezet. Peter van http://www.kafko.nl maakte deze voor mij. Een buis-probe die ik elders liet maken paste er precies in maar die probe was niet zo gevoelig als ik wilde, dus heb ik er deze draadprobe ingedaan.
Kabouter schreef:En dat thermokoppel is neem ik aan zo'n cheapo ding dat je bij de uitlezer krijgt?
Ik heb veel probes, waar deze precies vandaan komt ben ik vergeten. Bij de Amprobe loggers die ik gebruik zaten andere probes.