Heb van het weekend wat meer ingelezen en de voorkeur lijkt uit te gaan naar de PV Export, vooral vanwege de eenvoudige bediening en grote vergevingsgezindheid, compacte afmeting/uiterlijk en eenvoudig ontwerp.
Begrijp dat die alleen in Roermond te koop is bij HCH ?, webwinkel. Of heeft iemand een mooie 2e hands te koop ?
Zit nog wel met een aantal vragen voordat we zullen kopen, zoals gezegd zijn we absolute beginners en wordt dit de start van de hobby: begrijp dat het portafilter met dia 45 mm erg klein is -> hoe practisch werkt dat ?, uit de engelse sites: afstellingen + hoe trek je er als beginner een goede espresso uit ?, kleine hoeveelheid per pull -> hoe trek je er meerdere pulls uit ?, hoeveel pulls uit een enkele tankinhoud ?, hoe gemakkelijk bijvullen igv. meerdere gasten ?, kun je gelijktijdig stomen en 'pullen' ? -> wij zijn óók erg van de cappuccino's , etc. + natuurlijk: welke smaak komt er uit ?
Wil iemand me er live wat meer over laten zien ?, bij voorkeur in de buurt van Den Bosch ?
Verder de molen: ik houd van 'keep it simple' daarom spreekt de Eureka Mignon me het meeste aan. Begrijp dat deze robuust is, maar alleen op tijd en fijnheid kan draaien. De prijs is te overzien.
De Mählkonig Vario-W kan op gewicht, maar is een stuk duurder. Vragen die ik hierover heb zijn: hoeveel variatie in gewicht heb je als je alleen op tijdbasis maalt ? + de gewichtsmeting zal op den duur verlopen -> moet weer gecalibreerd worden. Is dat verloop veel na een paar jaar ?, en kan je het calibreren zelf ?
Verder lees ik dat dit merk vaker stuk gaat ?, riempjes, e.d. Hij is weer wat gecompliceerder en 'alles wat je niet hebt gaat nooit kapot' .....
Kan iemand hierover iets vertellen ?
Re: Ondiepe apparaten
11
Laatst gewijzigd door Petert op ma 12 aug 2013, 13:29, 1 keer totaal gewijzigd.