Ik heb hier ook een Guatemala staan en die van mij heeft een schijf die tot 7 gaat en ook ik heb tussen elk nummer nog een standje, ik ben er ook wel eens een met maar 3 cijfers tegengekomen maar daar zaten verder geen stappen tussen dus die modellen zou ik laten staan.
Nieuwe schijven zijn beetje lastig te krijgen, in Nl weet ik dat ze te koop zijn via ESW maar die kosten daar € 250,- voor een setje (vorig jaar toen ik ernaar informeerde),
Je hebt ook de mogelijkheid om je eigen schijven daar naartoe te sturen en die te laten slijpen maar volgens ESW is dat gezien de verzendkosten van en naar Duitsland (via Den Haag) het verstandiger/haast net zo duur zou zijn om gewoon een setje andere te bestellen.
Bovendien moet je ook nog zelf een special tool maken (soort poelietrekkertje) maken om de schijven achter de verstelknop uit te kunnen halen, 't stukje gereedschap is ook te koop maar daar ben je ook een lieve duit aan kwijt.
Ik weet wel dat er met regelmaat ook setjes nieuwe schijven te koop zijn in Duitsland via Ebay,...
en nee,... Peter van Kafko heeft ze ook niet en kan ze ook niet bestellen want daar heb ik het toendertijd ook al aan gevraagd
Maar voor diverse zetmethoden (behalve espresso) een prima maler die retesnel is, en zoals je op de foto van jezelf ook al ziet is de uitloop best wel statisch.