Re: Addis

3
M'n derde branding vond ik vanochtend niet slecht, al denk ik wel dat hij wat donkerder beter zal zijn. Bij Trakteren vonden ze 'm ook, in eerste instantie, niet verkeerd, en hij rook erg goed. malen ging wel opvallend zwaar thuis op de HG One dus ook dat wijst erop dat hij langer kon worden gebrand.

Omdat ik binnenkort twee verschillende proef-zakjes van 180g ga branden en je dan maar een kans hebt het 'goed' te doen, heb ik de 180g van de Addis bonen genomen (nu zijn ze zowat op) en die ietsje langer gebrand.

Eerst de steentjes en ander vreemd goed eruit gehaald (en weer aangevuld tot 180g)

Afbeelding

Profiel:

Afbeelding

Resultaat:

Afbeelding
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

4
Dat is wel een apart boontje zo te zien. Je bent heerlijk bezig, wederom mooi om te zien! Dank, ik geniet lekker mee op deze mooie zondag :grin:
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

5
Dankje!

Ja ik zou graag meekijken op die manier met anderen (vooral 'fluid bed' branders) maar er zijn er niet veel die het documenteren met foto's en profielen lijkt het.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

6
Ik stond laatst op het punt om een temp logger aan te schaffen. Amprobe TMD-56.
Maar ik zou gewoon niet weten waar ik de probes kwijt moet in de gene. En ik wil hem dan het liefst in de drum hebben. Het wordt wel gedaan volgens mij maar niemand laat zien waar ze de probes precies hebben gemonteerd.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

9
Ja, dat hebben Ethiopische boontjes wel vaker maar deze nog wat sterker. Kwestie van de blondste boontjes eruit vissen, en natuurlijk ook de stenen en takken en stukken droge bes vooraf weghalen.