K-type probe op de neus van de E61 en een SCACE met T-type probe, aan de Amprobe TMD-56 die communiceert met Artisan op de laptop:

Ter verificatie af en toe echte koffie in het filterbakje waarvoor Peter van der Weerd een probe-connectie maakte:

Ik begrijp je vraag niet. De bedoeling van een thermokoppel is goed te meten, waar dan ook toch?Kabouter schreef:Hoe heb je dat thermokoppel op de grouphead geplakt zodat hij goed meet?
Het koppel dat ik gebruik is zo'n draadje (aan het uiteinde is een lusje te zien) dat bij de uitlees-unit meegeleverd zat. Als ik die ergens in steek dan leest hij goed uit, maar als ik hem ergens tegenaanplak, dan lijkt hij de temperatuur wat laag weer te geven. Of het moest zo zijn dat de group head bij mij echt zoveel lager zit. Ik vroeg me af of je speciaal tape hebt gebruikt, of er gel tussen hebt gedaan o.i.d. (of een beter thermokoppeltje hebt dan ik)?fransg schreef:Ik begrijp je vraag niet. De bedoeling van een thermokoppel is goed te meten, waar dan ook toch?Kabouter schreef:Hoe heb je dat thermokoppel op de grouphead geplakt zodat hij goed meet?