Nieuwe Olympia Moca

1
Als ik de molen zo bekijk heb ik het idee dat er wat van de "MK Pro-M" inzit. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

The sealed hopper made from premium glass can hold about seven ounces of coffee beans. = 200gram
Als je dat dan even goed bekijkt zal die niet veel groter zijn dan de Pro-M en in dezelfde prijsklasse,
Als die ook hetzelfde presteert als de Pro-M dan kan het een echte HIT worden en IMHO; beter dan de Jolly qua maalsel.

De tijd zal het leren.

Afbeelding

http://www.mahlkoenig.com/file/download/default/id/4175

Technical specifications Moca

Width 5.75 in
Depth 7.17 in
Height 14.1 in
Weight 11.9 lb.

Current supply 220-240 V / 50 Hz
Cable length 5.74 in
Power input 300 Watt

MK Pro-M
Technical Data

Width 3.6 in
Depth 10.6 in
Height 16.9 in
Weight 13.2 lb.

Voltage 200 - 240 V
Power consumption 300 W

P.S. Als ik een Cremina zou bezitten zou ik geen moment twijfelen, de Looks van de Moca zijn Top
MK, Ditting, Olympia!?
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Nieuwe Olympia Moca

2
ja ziet er echt olympia uit. en eindelijk dat gekke opvang- en uitlepelbakje weg wat NB vast zat...

zouden de schijven nu ook een wat serieuzer formaat hebben...oude had 43 mm quickmill schijfjes toch?

neem aan dat de alignment top is!

verder zonder fratsen...geen timer e.d.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

3
aha dus ook 300 Watt en 65 mm...afwerking zal nog een stuk beter zijn dan van ProM...dus als je de timer kan missen en het maalsel inderdaad top is...ben wel benieuwd of de distributie en het sproeien net zo goed onder controle is als bij MK...
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

5
Dat ziet er mooi uit. Heb vrijblijvend de importeur gebeld maar die had ze nog niet en ook nog geen prijs.

Op Kaffee-netz staat nog wat informatie in het onderstaande draadje:

http://www.kaffee-netz.de/marktplatz/79 ... press.html

Gr.

Bert
Dalla Corte mini EX4+ (2009) || Baratza Forte || Baratza Virtuoso Preciso 685 || RB flat
Brew: Hario Scale || Abid Clever Dripper || Ubrew || Melitta filters || Bodum Bistro en Braun 3045 molen
Bonen: Blanche Dael (te lopen) || winkels via internet