Hallo allen,
Ik ben redelijk nieuw op dit forum, mede omdat ik van plan ben om een Gene Cafe (101) aan te schaffen en graag van ervaringen wil leren om zo over enige tijd ook mijn ervaringen te kunnen delen.
In mijn zoektocht naar groene bonen ben ik via mijn werk bij een koffiebonen importeur terecht gekomen, na enkele leuke gesprekken over koffie heb ik enkele monsterzakjes gebrande bonen meegekregen om te proeven. De Cuba Serrano Superieur en Sumatra Mandheling Utz Organic vinden we afzonderlijk maar ook als blend erg lekker. Het lijkt ons erg interessant om deze twee bonen in de kleinste bestelhoeveelheid a 60kg te bestellen, echter met 120kg groene bonen/100kg gebrande bonen kunnen we wel erg lang vooruit.
Nu zijn we benieuwd of er interesse is om bijvoorbeeld deze 2 balen bonen collectief in te kopen. Dit zeker niet met als doel winst te maken, maar om samen goedkoop bonen in te kunnen kopen. Afhankelijk van de transportkosten kost het ongeveer 6 euro per kilo inclusief btw.
Ik hoor graag indien er interesse is en hoop dat we misschien wel vaker verschillende bonen kunnen inkopen.
Groeten, Jos
Collectief een baal Cuba en/of Sumatra bonen kopen?
1Bezzera BZ10, Mazzer mini, GeneCafe CBR-101 red