Een tijdje gelden heb ik groene bonen kunnen kopen bij een gerenommeerde koffiebrander. De resultaten daarvan vallen me erg tegen. Ik heb er eigenlijk nog geen goede branding mee kunnen doen.
Aan de bonen zie je eigenlijk al dat het niet goed is.
Nu ben ik redelijk onervaren met het thuisbranden op de Gene, maar ik heb veel betere brandingen gedaan.
Dit betreft een Yrgacheffe die ik van een andere leverancier ook al eens had en toen geen problemen opleverde. Ik gebruik voor de Yrgacheffe het profiel voor harde bonen van Erik.
Zoals gewoonlijk bij Yrchacheffe laat de chaff moeilijk los. Wat met opvalt is dat de plekjes waar de chaff langer blijft zitten ook donkerder zijn. De foto is wat overstraald, maar de ongelijkmatigheden zijn denk ik goed te zien.
Dit gebeurt niet alleen bij de Yrchacheffe maar ook bij de twee andere soorten bonen die ik heb gekocht.
Doen zich geen vreemde dingen voor bij de Gene. Controle met een temperatuurlogger laat niets vreemds zien.
Dus nu de vraag ben ik nou dom of zijn de bonen nou zo slecht.
Ik wilde eerst jullie raadplegen voordat ik contact opneem met de leverancier.
Groet,
Jan B
Problematische bonen
1|| Rocket Giotto Evo V2 met Eric's E61 | Aeropress | Hario V60 | Mazzer Major mod | Custom Tije's schudbrander ||