Re: La San Marco SM95/A

1
Proficiat met de aankoop, die valt nauwelijks te verbeteren!
Hoe kom ik bv bij de maalschijven?
Heel simpel, nadat je de hopper verwijderd hebt, druk je de anti-blokkeer knop in naast de stelring en draait de bovenste maalschijf los door met de klok mee te draaien, de gehele stelring met daaraan vast de maalschijf komt zo los.
De onderste maalschijf zie je dan zitten, die kan je met een goed passende schroevendraaier losdraaien.
Beschadig die schroeven niet!

Maak de schijven goed schoon voordat je ze terug plaatst, 1 korrel koffie eronder kan al voor problemen zorgen.

2
Let met het vervangen van de schijven wel op dat de ondergrond perfect schoon is. Één stukje koffieboon en je hebt al een groot probleem met het maalsel. Dit luistert erg nauw maar is totaan niet moeilijk.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

3
Je hebt goed geluisterd en daarmee gelijk de lat ontzettend hoog gelegd. Je bent een van de weinige met zo een exceptionele maler. Een goed begin is in dit geval meer dan het halve werk.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

4
Goed zo! Meteen een topmaler te pakken met 84mm schijven!

Ik heb het precies zo gedaan in het begin toen ik net kwam kijken. Al die stappen om alles zelf uit te vinden zijn al gedaan dus waarom die valkuilen nemen om daarachter te komen. De ontdekkingsreis beleef je toch alleen nu met de juiste apparatuur.
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!