Zo werkt ie bij mij ook.fransg schreef:Ah, dat ziet er al duidelijker uit, al zou ik het langer willen zien en hoef ik de focus op de heetwater-kraan niet te zien, ik ben benieuwd naar de PID temp en de drukmeters.
Je tapt heet water, dan gaat de machine niet uit maar de PID geeft even niets aan. Koud water wordt de boiler in gelaten en dan zie je de druk in de zetgroep heel even oplopen (de druk van de waterleiding?) en weer wegvallen zodra de boiler niet meer gevuld wordt. De boiler is afgekoeld door het koude water en moet weer worden opgewarmd, dan verschijnt ook de PID weer.
Werkt het verder wel goed allemaal, ik bedoel gaat er verder iets mis?
Zodra water bijgepompt wordt gaat PID display uit.
Door het toevoegen van "koud" water zakt de temp in de stoom boiler. Door aftappen zakt de druk, na opwarming stijgt de druk weer. Met stomen gaat dat precies hetzelfde, alleen langzamer, omdat je geen water maar alleen stoom aftapt.
Wat betreft de drukmeter van de koffie boiler: die staat bij mij op 3 bar (waterdruk vaste wateraansluiting) zodra ik de hendel op de zetgroep overhaald loopt deze op tot 11,5 bar (dit moet ik nog terug zetten) zowel met espresso zetten als met blind filter.
Heel af en toe heb ik de pech dat de koffie boiler bijgevuld wordt tijdens het zetten van een bakkie. De druk op de zetgroep zakt dan gedurende het bijvullen.
P.s. ik heb een Alex Duetto model 2012