Upgrade

1
Momenteel in bezit van Compak k3 touch, jan 2014.
Begin echter steeds meer zin te krijgen in een molen met grotere maalschijven. Is dat een mannen ding, steeds groter willen...... :?: :D
Nu lees ik hier op het forum , dat een tweedehands horecamaler een goede investering is en eigenlijk de beste resultaten qua smaak. Kunnen jullie misschien mee zoeken naar een molen..?
Ik heb een Rocket cellini premium v2 ,waar ik erg blij mee ben en zou nog meer uit de machine willen halen. :ugeek:
Op marktplaats staan wel molens, maar ik heb geen idee of die duur, goed, betrouwbaar zijn. Hier zou jullie expertise welkom zijn.
Ik heb ook evt. De Compak k3 in de aanbieding, voor iemand die naar zo'n maler op zoek is. Hij is nog onder garantie, en in perfecte staat. Lijkt mij dat een beginner er erg blij mee te maken is. Als jullie willen helpen , graag. Alvast bedankt, René
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,
Rok Presso.

Re: Upgrade

2
Ik heb ondertussen enkele molens gehad en er zit toch wel verschil in lawaai tussen de ene en de andere.
Ik heb een Rossi RR45 gehad, een Rancilio MD50, een Ascaso I-steel en nu de Compak K6. En daarvan is met ruime voorsprong de Compak K6 de fijnste en stilste.

Eigenlijk is zo ongeveer elke molen met 64mm schijven goed en bij het testen moet je vooral kijken of hij nog mooi draait en de schijven niet scheef t.o.v. elkaar staan. Maar 95% van de marktplaats malers zijn alleen ietwat vies en ranzig, maar verder prima in orde :)
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

3
Bedankt voor de reactie. Mag ik vragen of jij de Compak K 6 nieuw hebt gekocht of tweede hands? :?:
Zouden die makkelijk te verkrijgen zijn?
Groet, René
Rok Presso.

4
Met je maler valt inderdaad de grootste winst in smaak te maken. Kijk om te beginnen zoals Nomad zegt eens naar malers met 64mm schijven (daarvan zijn er veel), maar probeer ook zeker nog grotere of conische schijven.

In het Beginnerstopic staat een hoofdstukje over malers, ook met namen naar welke je zou kunnen kijken.

In DIT topic worden en ook een aantal voorstellen gedaan voor malers op Marktplaats. Je ziet dat je bijna voor een dubbeltje op de eerste rang kan zitten! ;)
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Rene12 schreef:Bedankt voor de reactie. Mag ik vragen of jij de Compak K 6 nieuw hebt gekocht of tweede hands? :?:
Zouden die makkelijk te verkrijgen zijn?
Groet, René
Ik heb hem 2e hands voor rond de 300 euro gekocht. Ik wilde graag een nette en relatieve nieuwe, voor het esthetische deel. Een oude horeca maler zal nagenoeg evengoed zijn, maar wel minder mooi.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

6
Als je nu een K3 hebt dan zou ik persoonlijk voor groter dan 64mm gaan. Op deze manier is de stap te klein qua smaak. Ga dan voor 82mm plat of 68mm conisch.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

8
Veel beter dan dat gaat het niet worden.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

10
Lijkt me prachtig een k10, maar is deze enigszins betaalbaar.?
Hoe kom ik te weten of die nog te koop is bij Adriaan?
Ruimte is gelukkig geen probleem, heb geen bovenkastjes in de keuken. Lekker handig!
Rok Presso.