Re: Nieuwe HX machine, minimale verschillen

13
Bobbee geeft het inderdaad al correct aan, de voorraad Rocket's zijn op in Nederland blijkbaar en ik gun het Peter ook wel om de omzet ervan te hebben, dus ik ga hem niet bij een andere winkel kopen. Kafko is toch wel een beetje een begrip qua espressomachines en die status verdient hij ook wel. Dus dan maar een maandje wachten. Gelukkig heb ik al een mooie machine, dus hoef niet op een houtje te bijten.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode

15
lmg475 schreef:Ik heb pas bij Peter een Rocket aangeschaft. Hij bevalt mij uitstekend. Zeer mooi afgewerkt en zeer stabiel qua temperatuur. Ik heb de Giotto genomen ipv de Cellini enkel voor de looks. Verder zijn het dezelfde machines. Nog een voordeel om bij Peter te kopen is dat hij hem helemaal test en nog wat aanpassingen doet voordat je hem meeneemt.
Gaaf, ja ik ben ook wel enthousiast geworden van de machine. Ook zeker fijn dat hij hem zelf nog even na loopt. Misschien even de druk alvast goed zetten op 9 bar ipv veelal 11 a 12 bar. En dan is het extra zuur dat ik er een dikke maand op moet wachten. Op zich geen probleem, maar in de huidige wereld willen we altijd alles nu meteen na bestellen. Maar ik vind het gaaf dat Kafko aan iedereen altijd zo'n goed advies geeft en eigenlijk voor zeer nette prijzen dingen repareert e.d. En dat wil je ook in stand houden.

16
Met Rocket heb je een prima keuze gemaakt! :D
Een mooie, authentieke uitstraling, degelijk en vooral de goede espresso, die je er mee kunt maken. Het is leuk om de machine te ontdekken, er mee te leren werken en de machine aan te voelen. Ben benieuwd wat jouw ervaringen straks zijn, en wens je alvast veel voorpret. :lol:
Rocket Cellini premium V2, Macap M4 D , Gene Cafe, Hario ceramic slim,
Rok Presso.

17
Haha ja dank je wel. Eigenlijk overal op het internet zijn ze lovend over Rocket, dus dat voelt wel als een goede keuze. Helaas is een maand wachten wel lang, maar goed. Ik ben nu wat verschillende bonen aan het proberen en er is keuze te over tegenwoordig aan bonen en micro branders. Dus ik speel nu wat meer met de boonsoort en straks weer wat meer met de machine als die nieuw binnenkomt ;).
Half oktober is de verwachting, maar met dit soort dingen verwacht ik altijd wel wat vertraging. Zeker gezien het uit Italië moet komen :)

20
Volgens mij zat het ongeveer zo: vroeger had je gewoon één ECM, maar toen is dat na een ruzie gesplitst in ECM-Milaan (de fabriek in Italië) en ECM- Manufacture (het handelshuis in Duitsland). Deze laatste liet z'n machines na de splitsing bouwen door Bezzera. ECM-Milaan is na een tijd weer gesplitst in een professionele tak en een prosumer-tak met de naam Rocket.
Ook met Bezzera kreeg ECM-Manufacture ruzie, maar die lijkt weer bijgelegd. Wel voert nu Bezzera dezelfde machines als ECM, alleen zijn ze dan €400 goedkoper. Volgens Peter gebruikt Bezzera wel een heleboel eigen maten aansluitingen, zodat je in geval van reparatie steeds vast zit aan verloopjes. Ook was hij niet zo te spreken over de horizontale HX-en.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder