Hallo ik overweeg een Espressomachine aan te schaffen echter ik twijfel nu tussen 2 modellen namelijk Een Siemens EQ8 900serie of de Miele CM 6310.
Wellicht heeft iemand van jullie een goede reden welke van de twee je het beste kan aanschaffen.
Gr,
Stefan.
Re: Welke Machine
2Sorry als ik je niet een van beide kan aanbevelen, het lijken me allebei rampscenario's, maar als je eigenlijk ook geen echt lekkere koffie hoeft maar al dik tevreden ben met een 'doorsnee bakkie pleur' dan is er niks mis mee natuurlijk.
Misschien kun je je even inlezen in het 'beginners' gedeelte van het forum, en als je even kijkt wie er van de forumleden in je buurt woont, dan kun je wellicht een uurtje "hands on" spelen en proeven aan een echt goeie machine.
Misschien kun je je even inlezen in het 'beginners' gedeelte van het forum, en als je even kijkt wie er van de forumleden in je buurt woont, dan kun je wellicht een uurtje "hands on" spelen en proeven aan een echt goeie machine.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino
3Een volautomaat is qua koffie gewoon niet zo'n feest. Het zijn apparaten die makkelijk zijn, maar op gebied van smaak en exractie laten ze veel te wensen over.
Het beginnerstopic lezen geeft je veel inzicht in de beperkingen van zo een machine en de alternatieven die er zijn.
Het beginnerstopic lezen geeft je veel inzicht in de beperkingen van zo een machine en de alternatieven die er zijn.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
5cremalover schreef:Ik zou voor de Miele gaan.
Er is geen betere
Zij gingen je voor:
viewtopic.php?f=10&t=4139
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!
6Het lijkt dus op een drukfout
Miele Er is geen betere moet zijn Miele Er is een betere
7Dat zijn geen drukfouten, dat is een wijdverbreid misverstand, het is dus een schrijf, zet of typefout.stef72 schreef:Het lijkt dus op een drukfout
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.
8Wil je goeie koffie of wil je een automaat?stef72 schreef:Het lijkt dus op een drukfout
9cremalover schreef:<br abp="642"><br abp="643">Wil je goeie koffie of wil je een automaat?stef72 schreef:Het lijkt dus op een drukfout<br abp="641"> Miele Er is geen betere moet zijn Miele Er is een betere
Een automaat die redelijke koffie zet.
Vers gebrande goede bonen en dan goed malen is het is de beste koffie.
In dit geval zoek ik een automaat
10Om Opstelten te citeren: het was niks, het is niks en het wordt niks
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino