Re: ik kan er niks van

33
PS mijn eigen branding werkt hier absoluut niet. De Geisha is nog wel bijzonder, maar eigenlijk loopt alles veel te snel door. De boontjes zijn net iets te hard en de kleine Mahlkonig Vario maalt het niet fijn genoeg. De profi brandingen die ik mee had zijn minder hard en die worden prima gemalen.

Als ik m'n HG One of de Mazzer mee had, dan had ik het helemaal tot op de bodem kunnen uitzoeken maar helaas!

De zon schijnt wel lekker

LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

34
Dat is apart. Heb je een idee waarom de boontjes harder zijn van je eigen branding? Zou het helpen om de groene bonen bijvoorbeeld eerst een max 5 minuten te drogen op iets van 90 graden zodat er vocht verdampt uit de boon en dan het profiel iets aangepast te starten? Of zijn ze zo licht gebrand en daarom nog zo hard?

Enfin, in ieder geval een fijne vakantie daar! Maar dat komt helemaal goed zo te zien :)
Numbers are good but never loose the focus, a quality cup profile is not negotiable!

35
Dank voor die tip! ja, ik zou het begin wat kunnen rekken, dat gaat nu in 3 minuten. De kleur van de branding is wel okee. Pech dat ik m'n brander niet mee heb! Ik geef de bonen hier door aan een man die zelf zijn bier brouwt en die een ECM E61 machine heeft en ook een Vario, dus ik ben benieuwd wat hij ervan maakt/vindt.
LONDINIUM R24 & VECTIS - etzMAX - Niche - Honne Hedone - COMPAK R120->GRRR - PUQpress - FZ94 - Tonino

37
SteefM schreef:Zijn ze niet gewoon aan het verouderen?
Zou kunnen maar ze waren nog maar twee weken oud. Ik moet het thuis nog eens opnieuw testen.

38
fransg schreef:
SteefM schreef:Zijn ze niet gewoon aan het verouderen?
Zou kunnen maar ze waren nog maar twee weken oud. Ik moet het thuis nog eens opnieuw testen.
Je zit nu toch aan de andere kant van de Evenaar, maalt je molen nu wel de goede kant op en zijn je bonen niet andersom gebrand? :mrgreen:
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.