Zelfbouwmolen in een bouwpakket!

1
Eindelijk is hij klaar de conische zelfbouwmolen in een bouwpakket zo rond de 1500 euro en je bent de trotse bezitter van deze geweldenaar!

Afbeelding

http://www.tidaka.net/de/Kaffeemuehle-CB1.html < om hen evt te bestellen. :mrgreen:
Er zijn nogal wat opties beschikbaar, uiteraard tegen meerprijs. ;)

Afbeelding
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

Re: Zelfbouwmolen in een bouwpakket!

4
Heeft wel iets, die functionaliteit. Maar ik weet niet of ik hem nu zoveel mooier vind dan jouw Versalab, Adriaan?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

5
Leuk ding. Ik had hem een tijd geleden ook al gezien maar wist niet dat je hem besteld had. Nu ben ik benieuwd hoe deze tegenover de Versalab presteert. Mooie Deutsche grundlichkeit :D.

Toch maar wel weer een conische maler nadat de K10 niet beviel. Verwacht je dat deze heel anders gaat smaken of meer voor specifieke bonen bedoeld?
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60

6
Nee Erik die is niet voor mij weggelegd, daar heb ik helaas geen geld voor, het ontwerp vind ik wel aardig alleen dat er zo'n Knol van een motor op zit met een grote condensator etc. is jammer, er had beter voor een gelijkstroom motor gekozen kunnen worden die dan ook regelbaar had kunnen zijn, de totale kosten hadden dan slechts met enkele tientjes duurder geweest, de Versalab is wel regelbaar en heeft natuurlijk de dubbele malers, alleen is deze eigenlijk te duur, zeker als je naar de upgrades gaat kijken. :(
Gaggia Orione - 1973 - Vibiemme Pistone 2017 in wederopbouw - Ceado E37s
Volg Adriaans koffiekar op fb.com/A3koffie
Op FB staan de openbare gelegenheden waar ik met koffie sta.

7
Jammer. Ik dacht dat je hem had gekocht en hoopte hem dan eens in het echt te kunnen bewonderen :D . Had er stiekem ook al een paar keer naar gekeken. Die grote motor achterop is toch wel een doorn in het oog. Ik hou het lekker bij de HG One. Het moet wel een geweldige maler zijn en in ieder geval een uniek ding.
Strietman CT2 (pre-order), LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 - 102OM, Pietro pro brewing, LWW The BIRD, Orea V4, V60