Ja, die Domo Super is één van de beste HX espresso apparaten. Bedenk je wel dat een grote boiler ook meer temperatuur stabiliteit levert en veel meer stoomkracht. Ook ik zet maar twee keer per dag koffie en mijn eigen machine heeft een 2 liter boiler, en dat vind ik niet overdreven. Die is in 10 minuten op temperatuur, maar daarna duurt het nog een minuut of 20 voordat de E61 groep helemaal op temperatuur is. Dat zal met die Domo Super niet zo heel veel anders zijn, vermoed ik. Die heeft dan wel een 2,7 liter boiler, maar ook weer 1800Watt element. Reken eens op drie kwartier. Bovendien moet je bijna elke machine op laten warmen.
Dus "too-much"? Wat is dat, als je er gewoon veel makkelijker goede espresso en cappuccino mee zet? Dus juist geschikter voor een beginner dan een minder goed apparaat? En het is nu niet bepaald een commercieel geval met 8 liter boiler en superzware zetgroepen, die kan je inderdaad beter de hele dag aan laten staan; voordat die zijn opgewarmd...
Het stroomverbruik, tja, ik denk dat als je hem aan hebt staan, dat het verwarmingselement dan ongeveer 10% van de tijd echt aan staat. Dus reken maar uit: 2x 1 uur per dag aan(?)x 10% = 12 minuten. 12minutenx1800W= 0,36 kWh. 0,36x €0,25= €0,09 per dag! Natuurlijk kost het opwarmen meer, maar laat het eens drie keer zo veel zijn, dan zit je nog op €0,27. Laat staan dat een kleinere machine ook gewoon stroom verbruikt. Dus wat zou het verschil zijn? Ik zou daar niet mee zitten
Als ik zelf het geld had zou ik graag die Super kopen.... En vergeet niet dat je er dan ook meteen een goede molen bij hebt.