De saeco is zeker niet slecht hoor. Bedenk wel dat het schoonmaken van een volautomaat bepaald, of deze 1 goede koffie zet, 2 goed blijft werken en 3 de totale levensduur van het apparaat. Ik heb zelf meerdere volautomaten gehad en het is redelijk veel werk om deze goed te onderhouden/ schoon te houden.
Iedere dag of, om de dag, de zetgroep eruit en spoelen onder koud/ lauw water. Tevens de pukbak ( (koffieprutbak) schoonmaken, en binnenkant van app. zeker 1 x per week schoonmaken ,anders zit je schimmel koffie te drinken. Die is ten eerste niet lekker, maar belangrijker nog, hartstikke ongezond.
Het is nu niet zo dat je met al deze handelingen super lang bezig bent, maar meeste consumenten weten dit niet, voor dat ze een app. aanschaffen.
Ik heb zelf gaande weg veel geleerd en kan zeggen dat de Saeco een goede machine is voor een redelijke prijs. Kan niet goed inschatten waarom je persé gebonden bent aan de 37 cm diepte, maar als het enigzins mogelijk is een andere plaats te bedenken voor het app. Is de normale grote relatief gezien stukken goedkoper en handiger, zowel in schoonmaken, bijvullen water, en leegmaken puk bak. Als je na vier koppen koffie al moet legen en bijvullen ,vergaat je de zin al gauw, schat ik in.