Beste kenners,
Ik ben op zoek naar een bonenmaler.
Ik heb er twee op het oog.
Met welke maler wordt mijn espresso het lekkerst, de Demoka GR0203 of de Eureka Mignon?
Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet, Joël Harms
Re: Demoka GR0203 vs Eureka Mignon
2De Eureka Mignon is een van de best presterende malers in zijn klasse en wordt terecht regelmatig aangeraden. Daar kan de Demoka niet tegenop qua maling. Maar het zijn geen van beiden awesome malers. Met dat budget is 2e hands kijken zeker de moeite waard. Een nette horeca maler of 2e hands mahlkonig vario zijn dan kwalitatief betere opties.
-Conscience keeps more people awake than coffee-
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
Hario V60 - Bianca V2 - Niche Zero - Eureka Mignon Specialita - Fellow Ode
3Beste Joël,
Wellicht is het handig nog iets meer over jezelf te vertellen. Welke machine heb je, welke bonen gebruik je en wat is je ervarig. De maler is zo ontzettend belangrijk. Van beide keuzes zou ik zelf voor de Mignon gaan maar voor de nieuwprijs van dat ding is er nog zoveel beter te krijgen.
Wellicht is het handig nog iets meer over jezelf te vertellen. Welke machine heb je, welke bonen gebruik je en wat is je ervarig. De maler is zo ontzettend belangrijk. Van beide keuzes zou ik zelf voor de Mignon gaan maar voor de nieuwprijs van dat ding is er nog zoveel beter te krijgen.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
4Beste Nomad en Erik,
Bedankt voor jullie reacties.
Ik inderdaad even wat meer vertellen. Ik houd erg van koffie (uiteraard).
Mijn vriendin vond het daarom leuk mij een espresso apparaat te geven, zonder daarbij door te hebben dat er meer nodig is voor een lekkere espresso. Ik heb een Ascaso Dream cadeau gekregen.
Mijn budget voor een maler is ongeveer 300 tot 350 euro. Nieuw of 2e hands maakt me niet uit.
Ik ben verder nauwelijks ervaren in de kunst van het maken van een goede espresso. Dit gaat hopelijk snel komen. Een favoriete boon heb ik dus ook nog niet.
Als jullie tips hebben over een goede maler voor dit budget, dan maken jullie mij erg blij.
Dank alvast!
Bedankt voor jullie reacties.
Ik inderdaad even wat meer vertellen. Ik houd erg van koffie (uiteraard).
Mijn vriendin vond het daarom leuk mij een espresso apparaat te geven, zonder daarbij door te hebben dat er meer nodig is voor een lekkere espresso. Ik heb een Ascaso Dream cadeau gekregen.
Mijn budget voor een maler is ongeveer 300 tot 350 euro. Nieuw of 2e hands maakt me niet uit.
Ik ben verder nauwelijks ervaren in de kunst van het maken van een goede espresso. Dit gaat hopelijk snel komen. Een favoriete boon heb ik dus ook nog niet.
Als jullie tips hebben over een goede maler voor dit budget, dan maken jullie mij erg blij.
Dank alvast!
5Als nieuw of tweedehands niet uitmaakt zou ik voor een tweedehands horecamaler gaan. Er is genoeg over te vinden op het forum. Die dingen gaan de rest van je leven mee en kosten rond de 150 euro en dan nog een setje nieuwe schijven voor rond de 30-40 euro en een dagje poetsen.
Als je een nieuwe en kleinere maler zoekt zou je ook eens naar de Bezzera BB005 kunnen kijken. Dat is een maler die heel veel waar voor zijn geld biedt.
Als je een nieuwe en kleinere maler zoekt zou je ook eens naar de Bezzera BB005 kunnen kijken. Dat is een maler die heel veel waar voor zijn geld biedt.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer
6Ik sluit me aan bij Erik wat betreft horecamalers. Ik ben zelf in het begin gegaan voor een nieuwe maler, de Baratza Virtuoso Preciso. Hoewel ik hier geen spijt van heb gehad, ben ik wel erg snel naar een horecamalers gegaan. Je zou kunnen denken aan bijvoorbeeld een Compak K6, moet je tussen de €150 en €200 kunnen hebben. Het resultaat is fantastisch.
ACS Vesuvius - Mythos One - veel liefde
7De kabel van de Eureka bevatten veel Polycyclische Aromatische Koolwaterstoffen.
Kun je ruiken.
Kun je ruiken.