Nieuwe handmaler voor espresso

1
Nog 2 leuke handmalers om aan je wensenlijstje toe te voegen:

Bravo: http://www.home-barista.com/grinders/br ... 34197.html
Mahlgut: http://mahlgut.eu/mahlgut-mg-1-details/

De handmaler begint hot te worden met veel leuke nieuwe designs. Vooral de Mahlgut is in een vergevorderd stadium en ziet er veelbelovend uit.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

Re: Nieuwe handmaler voor espresso

2
Vooral de Mahlgut is in een vergevorderd stadium en ziet er veelbelovend uit.
En nu in de aanbieding: €699! oempf, dat is me wel een prijs!
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

4
Nog steeds vele malen goedkoper dan een elektrische titan conical. De Compak K10 is bijna twee keer zo duur. De HG One is 1,5-2 maal de prijs afhankelijk van hoeveel geluk je hebt met de douane.

Je krijgt er wel duitse degelijkheid voor terug. De Mahlgut is alsnog even duur als een Pharos met een voodoodaddy-mod. Daar hebben ze het design van afgekeken. Ik kan me voor 699 euro nieuw geen betere maler bedenken. Je krijgt wel 68mm conische schijven.

De Pharos gaat trouwens ook een update krijgen heeft OE net bekend gemaakt.
Strietman CT2, LWW EG-1 (CORE en ULTRA), Lagom 01 (102HU en OM), Pietro M-Modal, 1ZPresso J-Ultra, LWW The BIRD, Orea V4/Z1, Hario V60/NEO, OXO Rapid Brewer, Acaia Lunar en Pearl S, Sworks Billet basket 15gr en 18gr en nog veel meer

5
De Mahlgut is alsnog even duur als een Pharos met een voodoodaddy-mod. Daar hebben ze het design van afgekeken.
Ja precies. Wist niet dat de Pharos met de mod onderhand net zo duur was (ook nog steeds met de recentelijke wijzigingen in de wisselkoers, of juist daardoor?).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

6
De Pharos was dacht ik 275 dollar en de Voodoodaddy-mod was ongeveer 350 dollar wat ik me kon herinneren. Met verzenden en inklaren gaat dat hard. Waarschijnlijk zijn uiteindelijk de toleranties van de Mahlgut dan gewoonweg beter. De Pharos blijft een geweldige maler en voor die prijs onovertroffen maar de mods zijn ontzettend duur.

7
Heb voor de VV mod toen dacht iets van 175 USD betaald.
Koers was destijds gunstig.
Maar opgeteld kom je voor de pimp pharos nu snel op 400-500 e.
Weet iemand meer over v2?
Vlgs mij gaat dat geen major upgrade worden.
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

8
Er staat een heel stuk op HB. Het gaat geen grote upgrade worden want dat proces zou te lang duren (jaren). Ook willen ze de prijs laag houden.