Na Nespresso, Welke machine?

1
Mijn vrouw en ik gebruiken best veel koffie. Hebben paar jaar Nespresso gebruikt en nu de Lavazza Modo Cups, zijn toch weer wat beter dan de Nespresso. Per maand gebruiken we ruim 100 euro aan cups.
Ondanks dat bovenstaande best goede koffie is, mis ik de echt lekkere koffie. Als we in italiaans restaurant gegeten hebben en we bestellen na de maaltijd een espresso, dan is dat gewoon echt lekkere espresso!!
Zo puur van smaak, volle smaak van koffie, zonder dat dit bitter of als sterk water proeft.

Mijn vraag is en wil graag advies hebben, met welke machine, half of volautomaat is die "echte" koffie te benaderen. We zien door de bomen het bos niet qua automaten. Gaat om lungo of espresso maken. Wat benaderd de smaak die uit zo'n italiaanse espresso machine komt. Aanrecht is te klein voor zo'n apparaat, want anders......
Bedankt voor jullie info

Re: Na Nespresso, Welke machine?

2
Eerlijk gezegd denk ik dat de espresso van veel forumleden beter is dan wat je doorgaans krijgt bij de Italiaan. Het is dus niet een kwestie van "benaderen", maar van "overtreffen"! Er zijn dus mogelijkheden :D .

Als je voor smaak gaat, kies dan een semi-, of volautomaat, en geen superautomaat. Maar er komt meer bij kijken. In het Beginnerstopic worden veel van je vragen beantwoordt.
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

Re: Na Nespresso, Welke machine?

3
Als je de gemiddelde italiaan wil evenaren/overtreffen kom je met een superautomaat en verse bonen al een heel eind. En neemt dit niet veel ruimte in je keuken in beslag.

Wil je echt een goed bakkie en geen bosy verlies dan inderdaad voor een apparaat met filterdrager

Ook een kwestie van budget/doel etc