Gilda uit Zwitserland

1
Had iemand de Gilda machine en maler al gespot?
Made in Swiss dus wel duur!
Net zo compact en strak gebouwd als Olympia maar wel wat meer innovatie zo te zien.
Maler heeft volumetrische dosering en "zero" retentie; met separaat bonenreservoir meerder bonen door elkaar te gebruiken.
De espressomachine is een compact dual boiler met PID; ook de temperatuur voor het theewater zou in te stellen zijn...
En ze claimen dat de machine heel snel op temperatuur is, maar vraag me niet hoe en waarom...
Kan niks vinden over boiler materiaal maar verwacht RVS.

https://www.youtube.com/watch?v=RQiqhLzPfHw
Espresso: Elektra MCAL / Olympia Cremina '82 / Cafelat Robot / Niche Zero / Eureka XL
Filter: Hario V60 / Chemex / Delter / Melodrip / Comandante MK3 Nitroblade / MK Vario + Ditting steel burrs

Re: Gilda uit Zwitserland

2
Nog nooit van gehoord. Beetje, eh........ eigenaardige muziekkeuze, maar ik vind wel onderscheidend ontwerp. Hendeltje van de maler lijkt me wat ielig en vraag me af wat de specificaties zijn. Stoomboiler lijkt dus stand by te staan op 60°C en in 40 seconden op 130°C te zitten, da's aardig. Wat was de prijsindicatie?
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

3
Op 2:42 moet je die PF eens bekijken, ik heb gisteren rond de 400 koffies staan te maken, na elke zetting uitkloppen, uitvegen, 5 seconden malen, even tikken, tampje en weer een heerlijke espresso = 35 gram uit 18 gram maalsel, let op dat heerlijke zijn niet mijn eigen woorden maar van het dolenthousiaste publiek!

6
Ja, dat viel mij ook op, en hij laat hem ook lekker lang liggen. Wat dat betreft niet de beste promo (samen met die muziek).
La Scala Butterfly (+ Erics E61 thermometer), Mazzer Major, Gaggia Factory 106 met Tije's koelring, vier tampers (Vlak, American curve, Eurocurve), Gene Café, Aeropress, Kyocera CM-45, ROK-Grinder

8
Een set van een koffiemachine en de maler kosten rond de 5200 Zwitserse Frankskes
Zal dus overeenkomen met evenveel €uro = 3800 - 1400 malen duurt mijn inziens wat te lang en erg omslachtig gekozen manier van doseren, maar ja wie ben ik?

10
Wat ik niet snap,de watertank zit in het midden achter de uitloop. Dus moet er in de kop van deze machine twee boilers zitten?
Groeten Rob.
Vrouw,twee kinderen en twee kittens ;) o ja en een Nuova Era Altea Compact (2gr) met Gene brander en een Zenith 65E maler.